کد خبر: ۲۳۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نشانه شکست‌های پی‌درپی و پایان ناپذیر این رژیم اشغالگر و نامشروع در برابر مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ غزه است.

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمانی در مجاورت دفتر کنسولی سفارت ایران در دمشق که موجب به شهادت رسیدن سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آن‌ها شد فقط یک پیام دارد و آن تداوم شکست‌ها و ناکامی‌های ادامه‌دار و ناتمام این رژیم اشغالگر و نامشروع در برابر محور مقاومت در منطقه و جنگ غزه است.

فرار رژیم صهیونیستی از شکست غزه با حمله به کنسولگری ایران

اما نکته بسیار مهم و حساس پیرامون حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق این است که انجام این حمله تروریستی نشانه قدرت و توانایی این رژیم متجاوز نیست و بلکه نشان عبور آن‌ها از قواعد بین‌الملی است. موضوعd که نشان می‌دهد سران و مقامات تل‌آویو هیچ ارزش و اعتباری برای نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قائل نیستند.

از طرف دیگر، این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی قطعا با چراغ سبز آمریکا با انجام شد، زیرا بدون اجازه آمریکا ارتش «اسرائیل» جرات انجام چنین کاری را ندارد. ضمن اینکه از ابتدای آغاز جنگ غزه تا امروز شاهد همکاری‌های گسترده و همه جانبه‌ای بین دو طرف بوده و هستیم.

فرار رژیم صهیونیستی از شکست غزه با حمله به کنسولگری ایران

حال اگر بخواهیم به ماجرای حمله تروریستی موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بپردازیم باید به این مهم توجه کنیم که رژیم صهیونیستی همواره به ایران به عنوان دشمن اساسی خود نگاه می‌کند و هدف آن‌ها از انجام این اقدام تروریستی افزایش تنش‌ها با ایران است.

با توجه به حمله تروریستی و جنایتکارانه‌ای که رژیم صهیونیستی در قبال کنسولگری ایران در دمشق انجام داده است این وظیفه کشور‌های غربی است که این اقدام «اسرائیل» را محکوم کنند. زیرا ارتش رژیم صهیونیستی با انجام این حمله از خطوط قرمز عبور کرده و این عملیات آن‌ها کار بسیار خطرناکی است.

فرار رژیم صهیونیستی از شکست غزه با حمله به کنسولگری ایران

اما باید در میان این واقعه تروریستی به این موضوع بسیار مهم نیز اشاره کنیم که تمامی بحران‌هایی که رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده است با حمله شب گذشته آن‌ها به دمشق تمام نمی‌شود. در حقیقت این حمله نشان قدرت رژیم صهیونیستی نیست و نشان ضعف و ناتوانی آن‌ها در جریان جنگ غزه و مدیریت بحران‌های داخلی خودشان است.

موضوع مهم دیگر اینکه، با گذشت بیش از شش ماه از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» و جنگ غزه به اعتراف بسیاری از کارشناسان راهبردی رژیم صهیونیستی این رژیم در غزه شکست خورده است. ضمن اینکه با توجه به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه چهره رژیم صهیونیستی در سطح جهان به عنوان یک رژیم جنایتکار و دروغگو جا افتاده است.

حال اگر این شکست‌ها و ناکامی‌ها را در کنار ناتوانی رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» قرار بدهیم متوجه می‌شویم که چرا هر از چندگاهی ارتش تروریست این رژیم اشغالگر و نامشروع در فلسطین، لبنان و اخیرا در سوریه دست به انجام اقدامات و عملیات‌های تروریستی و ترور فرماندهان مقاومت می‌زند.

فرار رژیم صهیونیستی از شکست غزه با حمله به کنسولگری ایران

از طرف دیگر، شکست‌ها و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه آنقدر قابل توجه و غیرقابل انکار بوده که باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که بسیاری از امکانات و تجهیزات آن‌ها در غزه توسط مقاومت فلسطین نابود شده است. موضوعی که می‌تواند به عنوان عاملی برای انجام حملات و عملیات‌های تروریستی در خارج از مرز‌های سرزمین‌های اشغالی درنظر گرفته شود.

اما این نکته بسیار مهم را هم نباید از نظر‌ها دور داشت که تداوم و ادامه‌دار بودن شکست‌ها و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در حالی است که قدرت محور مقاومت روز به روز بیشتر و گسترده‌تر می‌شود و این موضوع بسیار مهمی است که موجب شده تا اقدامات رژیم صهیونیستی دیوانه‌وارتر و خطرناک‌تر شود.

در پایان باید گفت حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمانی در مجاورت دفتر کنسولی سفارت ایران در دمشق که موجب به شهادت رسیدن سرداران رشید مدافع حرم و جمعی از مستاشاران نظامی کشورمان شد قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند و این حق برای ایران محفوظ است تا در زمان و مکان مناسب به این حمله تروریستی پاسخ بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار