کد خبر: ۲۳۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
درخت هلو یا نهال هلو که در مکانی آفتابی و باید کاشته شود. شکوفه های زیبای بهاری را به شما هدیه می دهد و در تابستان میوه های شیرین، آبدار و آبدار را به شما هدیه می دهد. گونه های کوچک را می توان در گلدان نیز پرورش داد.

پرورش درخت هلو

درخت هلو یا نهال هلو که در مکانی آفتابی و باید کاشته شود. شکوفه های زیبای بهاری را به شما هدیه می دهد و در تابستان میوه های شیرین، آبدار و آبدار را به شما هدیه می دهد. گونه های کوچک را می توان در گلدان نیز پرورش داد.

هلو را در کجا باید پرورش دهید

اگرچه ممکن است فکر کنید درخت هلو یا نهال هلو را می‌توان فقط در مناطق گرم‌تر کشت کرد، اما بسیاری از گونه‌های آن در بریتانیا در یک مکان آفتابی و سرپناه مانند در مقابل دیواری که رو به جنوب یا جنوب غربی قرار دارد یا در یک ظرف در یک پاسیو آفتابی با موفقیت کشت می‌کنند. در واقع، تاریخچه طولانی رشد هلو در بریتانیا وجود دارد - شما اغلب خانه‌های شیشه‌ای هلو را در باغ‌های آشپزخانه دیواری خانه‌های باشکوه می‌بینید، جایی که درختان هلو را با بادبزن به دیوار پشتی تعلیم داده‌اند تا «عجیب» ارائه کنند. میوه قبل از دوران حمل و نقل یخچالی

امروزه هلو را می توان در فضای باز و همچنین در گلخانه و حتی در کوچکترین باغ ها پرورش داد. هلو و شلیل میوه‌های هسته‌دار هستند که نزدیک به آلو، گیلاس و زردآلو هستند. آنها با شکوفه های سفید یا صورتی معطر خود در فصل بهار و میوه های خوش طعم تابستانی یک ویژگی جذاب باغ را ایجاد می کنند - و چه لذتی دارد که بتوانید هلوهای خوشمزه و شیرین خود را تازه از باغ خود بچینید و بخورید!

 

انواع نهال هلو

انواع هلو زیادی برای انتخاب وجود دارد ماند نهال هلو دماوند یا نهال هلو انجیری و عیره .... که میوه هایی با اندازه ها، طعم ها و سطوح مختلف شیرینی تولید می کنند. میوه‌ها گرد یا کمی مسطح، از بیرون به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌رسند و داخل آن گوشت طلایی، قرمز یا سفید است. میوه ها می توانند «سنگ آزاد» یا «سنگ چسبیده» باشند.

بسته به تنوع، محصول در زمان‌های مختلف از ژوئیه تا سپتامبر (به عنوان اوایل، اواسط یا اواخر فصل توصیف می‌شود) می‌رسد و برخی از گونه‌ها در آب و هوای بریتانیا مقاوم‌تر و قابل اعتمادتر هستند. تعداد کمی در برابر پیچ خوردگی برگ هلو مقاومت می کنند. همه انواع هلو خود بارور هستند، بنابراین برای یک محصول خوب فقط به یک درخت نیاز دارید. انواع هلو معمولاً روی پایه ای به نام "St Julian A" پیوند می زنند که قدرت و اندازه درخت را محدود می کند.

اگر می‌خواهید درخت را در گلدان پرورش دهید، انواع کوتوله‌ای مانند «بونانزا»، «زرشکی بانفایر» یا «بانوی باغ» را انتخاب کنید. واریته هایی که به طور خاص برای کشت ظروف پرورش داده می شوند، اغلب به عنوان «هلوهای پاسیو» فروخته می شوند که ارتفاع آنها تنها به حدود 1.8 متر می رسد و نیاز به هرس کمی دارند. همچنین راهنمای ما برای رشد درختان در ظروف را ببینید.

اگر از هر یک از از نهالستان های نوین نهال بازدید کنید، درختان میوه زیادی را خواهید دید که به روش‌های مختلف رشد می‌کنند، از جمله هلو، بنابراین می‌توانید به راحتی انواع مختلف را با هم مقایسه کنید و نکات مفیدی را برای رشد انتخاب کنید.

نهال هلو از کجا بخریم

تهیه نهال هلو کار بسیار دشواری هست دلیلش هم این هست که شما از باغ مادری این هال که پیوند زده شده یا اینکه از طریق دانه کاشته شده . چون گیاهان مثل انسان ها ژن های مادر خورد را به ارث می برند پس هنگام خرید نهال هلو یا  خرید نهال زردآلو و یا خرید نهال گردو یا نهال پسته و یا خرید نهال بادام و غیره..دقت لازم را انجام دهید . اولا از نهالستان معتبر مثل نهالستان نوین نهال آرش شافع خرید کنید. دوم اینکه آن نهالستان تظیمت کیفت نهال و نهال های آن داری گارنتی باشند. خرید کنید. و درختان در حالی که خواب هستند، با کمی خاک یا بدون خاک در اطراف ریشه هایشان از زمین بلند شده اند. گیاهان مختلفی ممکن است از ریشه بدون ریشه در دسترس باشند، از جمله درختان میوه، گیاهان پرچین و برخی گیاهان چند ساله. آنها به طور کلی ارزان تر از گیاهان در ظروف هستند، اما فقط در زمستان / اوایل بهار در دسترس هستند، در حالی که خواب هستند.

ریشه برهنه (بدون خاک)، ریشه پیچیده شده (در خاک اما بدون گلدان) یا در ظروف. درختان ریشه برهنه فقط در حالت خواب، از اواخر پاییز تا اوایل بهار، برای کاشت فوری در دسترس هستند. درختان هلو گلدانی در تمام طول سال در دسترس هستند.

نهالستان های تخصصی میوه، وسیع ترین انتخاب انواع هلو را، معمولاً از طریق ارسال پستی ، ارائه می دهند. درختان بدون ریشه معمولاً فقط توسط تامین کنندگان متخصص و خرده فروشان آنلاین بزرگتر گیاهان فروخته می شوند، در حالی که درختان در ظروف به طور گسترده در دسترس هستند. درختان ریشه برهنه اغلب ارزان تر از درختان در ظروف هستند.

درختان هلو را معمولاً به عنوان درختان جوان، چه در ظرف یا بدون (ریشه برهنه یا ریشه دار) خریداری می کنند. در حالی که امکان رشد آنها از هسته میوه های خریداری شده در نهالستان نوین نهال آرش وجود دارد، درختان حاصل ممکن است برای آب و هوای منطقه شما مناسب نباشند. اگر درختی می‌خواهید که به‌طور قابل‌اعتماد میوه دهد، ارزش آن را دارد که روی یک درخت پیوندی با کیفیت خوب، از نوع انتخابی خود، از یک تامین‌کننده معتبر مثل نهالستان نوین نهال که بیش از نیم قرن تجربه دارد خرید کنید.

 

مکان کاشت هلو

درختان هلو بهتر است در مقابل  رو به جنوب یا جنوب غربی کاشته شوند، جایی که می توان آنها را به عنوان بادبزن آموزش داد، گرما را جذب کرده و تا آنجا که ممکن است برای رسیدن میوه، آفتاب دریافت کرد. آنها فقط به عنوان درختان مستقل در گرم ترین و مطلوب ترین مکان ها با موفقیت میوه می دهند. از آنجایی که هلو در اوایل بهار گل می دهد، بسیار مهم است که مکانی را برای کاشت انتخاب کنید که مستعد یخبندان سنگین یا دیررس نباشد، که می تواند به شکوفه آسیب برساند. راهنمای ما برای قرار دادن درختان میوه را ببینید. هلو خاکی عمیق، حاصلخیز، نگهدارنده رطوبت اما با زهکشی خوب را دوست دارد. از شرایط زهکشی ضعیف خودداری کنید، زیرا می تواند باعث پوسیدگی ریشه ها شود. درختان هلو در خاک سبک یا کم عمق مشکل دارند. راهنمای ما برای ارزیابی نوع خاک خود را ببینید.

درختان هلو کوتوله را می توان در گلدان بزرگ، در یک پاسیو یا حیاط آفتابگیر و سرپناه، به طور ایده آل در کنار یک دیوار آفتابی کاشت. همچنین می‌توان آن‌ها را در یک گلخانه گرم‌نشده برای تمام یا بخشی از سال در یک ظرف نگهداری کرد.

کاشت درختان هلو آسان است و بهتر است این کار را در زمانی که خواب هستند، انجام دهید.

اینها در حالی که خواب هستند، با کمی خاک یا بدون خاک در اطراف ریشه هایشان از زمین بلند شده اند. گیاهان مختلفی ممکن است از ریشه بدون ریشه در دسترس باشند، از جمله درختان میوه، گیاهان پرچین و برخی گیاهان چند ساله. آنها به طور کلی ارزان تر از گیاهان در ظروف هستند، اما فقط در زمستان / اوایل بهار در دسترس هستند، در حالی که خواب هستند.

درختان بدون ریشه فقط در این دوره در دسترس هستند. درختان گلدانی در تمام طول سال در دسترس هستند و به طور بالقوه می توان آنها را در هر زمانی کاشت، اما از اواخر پاییز تا بهار در بهترین حالت مستقر می شوند. درخت خود را برای کاشت آماده کنید و اگر در ظرفی است به آن آبیاری کنید یا اگر درختی ریشه برهنه است به مدت نیم ساعت در سطل آب قرار دهید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار