کد خبر: ۲۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
بر اساس تازه ترین خبرها جرایم رانندگی با نرخ جدید از 25 فروردین محاسبه خواهد شد.
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از اطلاعات آنلاین، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از آغاز اعمال افزایش نرخ جریمه های رانندگی از ۲۵فروردین ماه خبر داد و گفت: حضور فیزیکی ماموران پلیس برای اعمال جریمه از دستور کار خارج شده است و تمامی مراحل به طور هوشمند خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس تصویب طرح افزایش مبالغ جریمه های رانندگی و تخلفات حادثه ساز از سوی هیات دولت طی چند روز گذشته و بنا بر شرایط موجود و آمادگی 100 درصدی زیرساخت های این طرح از سوی پلیس و تمامی سازمان‌های مرتبط در این باره از ۲۵فروردین ماه شاهد اعمال این تغییرات در سطح کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر نگاه بازدارندگی در افزایش نرخ جریمه های رانندگی ،افزود: نگاه پلیس و تمامی سازمان ها نگاهی بازدارنده در باره تخلفات حادثه ساز است و به هیچ وجه منفعت مالی آن مورد نظر نبوده است به همین دلیل هرکدام از تخلفات بر اساس متغیرها میزان حاثه ساز بودنشان ارقامشان تغییر کرده است تا با این روش بتوانیم در مقابل افراد متخلف ایستاده و از جان و مال شهروندان قانونمدار حفاظت کنیم .

حسینی درباره میزان افزایش نرخ جرائم رانندگی گفت: جدول افزایش نرخ جریمه های ۲۵فروردین از سوی رسانه‌های سمعی و بصری به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به جمع آوری تمامی تجهیزات فیزیکی اعمال جریمه و خروج آن ها از دستور کار پلیس راهور، افزود: تمامی مراحل اعمال جریمه در سال جدید به طور هوشمند انجام خواهد شد و بر اساس این موضوع اگر فردی نسبت به اعمال جریمه خود اعتراض داشته باشد می‌تواند در سایت پلیس راهور ۱۲۰یا با حضور در دفاتر پلیس+۱۰شکایتش را ثبت کند تا درباره آن رسیدگی های لازم انجام شود.

وی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عامل انسانی است و متاسفانه برخی رانندگان به قوانین و مقررات توجه نمی‌کنند و با تخلف جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند که با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات بالای ۸۰درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به مرگ و جرح می شوند.

حسینی درباره میزان افزایش مبالغ جریمه ها گفت: جریمه برخی تخلفات رانندگی که خطر بیشتری دارند ۴تا ۵برابر افزایش می یابند، به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰تا ۷۰۰هزار تومان می‌شود؛ همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گردان ۲میلیون  و ۷۰۰هزار تومان پیش بینی شده است.

ت ت
کدخبر: 207946 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
      نام:
      ایمیل:
      * نظر:
      آخرین اخبار