کد خبر: ۲۳۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
پایان گروگان‌گیری تروریست‌ها
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به هلاکت عوامل تروریستی حادثه تروریستی حمله به مقرهای نظامی و انتظامی در دو شهرستان چابهار و راسک گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه فرماندهان ما و دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر تروریستی ایرانی نیستند و ملیت و هویت آنها در حال بررسی است.

تمام عوامل تروریستی حادثه راسک و چابهار به هلاکت رسیدند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به هلاکت عوامل تروریستی حادثه تروریستی حمله به مقرهای نظامی و انتظامی در دو شهرستان چابهار و راسک گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه فرماندهان ما و دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر تروریستی ایرانی نیستند و ملیت و هویت آنها در حال بررسی است.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با بخش خبر ۱۴ سیما به بیان جرئیاتی از حادثه تروریستی حمله به مقرهای نظامی و انتظامی در دو شهرستان چابهار و راسک پرداخت و گفت: درگیری ها در دو شهرستان راسک و چابهار به اتمام رسیده است و ۱۸ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند که احتمالا این عدد به ۱۹ برسد چون برخی از پیکرهای متلاشی شده تروریست‌ها قابل شناسایی نیستند.

وی اظهار کرد: برآوردهای فرماندهان میدانی این است که احتمالاً ۱۹ تروریست به هلاکت رسیدند و در واقع تمام عوامل عملیاتی این عملیات تروریستی کشته شدند و هیچ کدام جان سالم به در نبردند.

دبیر شورای امنیت کشور تاکید کرد: این یک استثنای عملیاتی است که در چنین حجم و در چند نقطه متفاوت و همزمان عملیاتی صورت بگیرد و تمام عوامل عملیاتی کشته شوند که از نظر توان عملیاتی و قدرت فرماندهی و مدیریتی مثال زدنی و قابل تقدیر و ستایش است.

میراحمدی با بیان اینکه «با رشادت‌ها، شجاعت‌ها و آمادگی‌های نیروهای حافظ امنیت هیچکدام از اهداف گروه‌های تروریستی در شهرستان‌های جاسک، راسک و چابهار محقق نشد»، عنوان کرد: هدف تروریست‌ها این بود که در راسک مقر سپاه را تصرف کنند و نیروهای حافظ امنیت را به شهادت برسانند؛ آنها همچنین می‌خواستند در چابهار مقر سپاه و محل انتظامی و دریابانی را تصرف کنند که در هیچ کدام موفق نشدند و همانطور که گفته شد همه به هلاکت رسیدند.

وی درباره طولانی شدن مقابله با این عملیات تروریستی گفت: علت طولانی شدن عملیات این بود که عناصر تروریست با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و قرار دادن آن‌ها به عنوان سپر انسانی مشکلاتی را برای عملیات رزمندگان فراهم کردند. فرماندهان عزیز سپاه و عوامل انتظامی با تدبیر و درایت تمامی گروگان‌ها را به سلامت آزاد کردند و سپس عملیات خود را با موفقیت انجام دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه فرماندهان ما و دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر تروریستی اخیر ایرانی نیستند و ملیت و هویت آنها در حال بررسی است و ۲ عنصر پشتیبان نیز که زمینه حضور نیروها را برای انجام این عملیات در شهرستان چابهار فراهم کرده بودند، غیر ایرانی بودند و توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

میر احمدی تصریح کرد: باید حافظان امنیت را از حیث غلبه، مدیریت و شکست اقدامات تروریستی تحسین کرد چراکه با هوشیاری و آمادگی، اقدامات دقیق و صحیحی انجام دادند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی اظهار کرد: تعدادی از مردم بی گناه توسط تک تیراندازهای تروریست مورد هدف قرار گرفته‌اند از جمله این افراد یک مادر و دو کودک هستند که حال یکی از دختران خردسال وخیم گزارش شد که با تلاش پزشکان عزیز فعلاً از شرایط بحرانی خارجی شده است.

دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه «به روح پر فتوح و بلند شهدای حافظ امنیت که در این عملیات تروریستی جان خود را نثار کردند، درود می‌فرستیم»، اعلام کرد: تعداد شهدای این حادثه ۱۰ نفر است که البته چند نفر از مجروحان وضعیت مناسبی ندارند و ان‌شاءالله وضعیت این افراد بهبود پیدا کند. در بین شهدای عزیز در شهرستان راسک ۴ شهید بلوچ اهل سنت حضور دارند که در برابر تروریست‌های اجاره‌ای رژیم صهیونسیتی ایستادگی به خرج دادند.

گزارش فراجا در خصوص پایان گروگان‌گیری تروریست‌ها

در همین رابطه سخنگوی فراجا از هلاکت تروریست‌های گروهک جیش الظلم توسط واحدهای مبارزه با تروریسم فراجا خبر داد و گفت: پنج خانواده گروگان گرفته شده در صحت و سلامت هستند.

سردار سعید منتظرالمهدی درباره جزئیات حوادث تروریستی شب گذشته تا امروز در چابهار و راسک، گفت:‌ در ساعات پایانی شب گذشته تعدادی از عوامل گروهکِ تروریستی جیش الظلم به اماکن انتظامی و دریابانی که محل خدمت رسانی عمومی به مردم محلی است حمله کردند اما با شجاعت و آمادگیِ رزمیِ بالایِ پلیس روبرو شدند.

وی با بیان اینکه در حادثه‌ تروریستی دریابانی چابهار هر سه تروریست خنثی و به هلاکت رسیدند، گفت: دو تروریست‌ در اقدامی دیگر به کلانتری ۱۱ چابهار حمله کردند که پس از عدم موفقیت به آپارتمان‌های مسکونی و مجاور متعرض شده و اقدام به گروگان‌گیری کردند. در ادامه با حضور واحد تخصصی  رهاییِ گروگان، پنج خانواده‌ که در بند تروریست‌ها بودند آزاد شدند.

تمام عوامل تروریستی حادثه راسک و چابهار به هلاکت رسیدند

سخنگوی فراجا ادامه داد:‌ واحدهای مبارزه با تروریسم فراجا با وجود حضور تیم تروریستی در منطقه مسکونی و پُر تراکم شهر چابهار، این افراد را در محاصره کامل قرار داده و زمین‌گیر کردند. خوشبختانه در این عملیات که با مشارکت فراجا و سپاه پاسداران انجام شد؛ گروگان‌ها آزاد شده و در صحت و سلامت کامل هستند.در این دو حادثه‌ سه تن از پرسنلِ سلحشور پلیس و همچنین یک نفر از کارکنان مرزبانی فراجا که در واقعه تروریستی شب گذشته راسک به همرزمانشان در سپاه یاری رسانده بودند نیز به فیض شهادت نائل آمدند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه غائله تروریستی و گروگانگیری در چابهار به پایان رسید و در حال حاضر شهر در امنیت کامل است، گفت: سخن پایانی با تروریست‌هایی است که شرم نکرده و به خانواده و مردم عادی تیراندازی می‌کنند؛ بدانند و عبرت بگیرند که خطِ ترور، جنایت و خرابکاری در بین مردم این سرزمین جایی نداشته و مردم هرگز با تبهکاران همراه نخواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار