کد خبر: ۲۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
جزئیات تمهیدات دستگاه‌های مختلف برای راهپیمایی روز قدس اعلام شد
در آستانه راهپیمایی روز قدس، دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی تمهیدات خود برای برگزاری این راهپیمایی را اعلام کردند.

تهران؛ آماده راهپیمایی روزقدس

مراسم راهپیمایی روزقدس، فردا و همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در تهران و شهرهای سراسر ایران و همچنین بسیاری از شهرهای جهان برگزار می‌شود. راهپیمایی که پیش‌بینی می‌شود، امسال با حضور بیشتر مردم برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام تروریستی اخیر این رژیم جنایتکار در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق برگزار شود. در همین راستا نیز دستگاه‌های مختلف تمهیداتی را برای برگزاری بهتر این مراسم و ارائه خدمات به راهپیمایان در نظر گرفته‌اند.پلیس نیز اعلام کرده که مسئولیت تامین امنیت این مراسم را بر عهده دارد. در ادامه تمهیدات اتخاذ شده برای این روز در تهران تشریح شده است.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور،  رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی روز قدس در معابر پایتخت را اعلام کرد و گفت:‌ پلیس راهور تهران بزرگ برای راهپیمایی روز قدس تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را اتخاذ کرده است. در همین راستا نیز اعمال محدودیت های ترافیکی روز  جهانی  قدس از ساعت هشت صبح روز جمعه هفدهم فروردین ماه آغاز شده و از ورود موتورسیکلت ها به محدوده اجرای طرح جلوگیری خواهد شد. همچنین تمهیدات لازم اتخاذ شده تا راهپیمایان خودروهای خود را به صورت مورب با مدیریت پلیس راهور پارک کنند.

وی ادامه داد: شروع اولین محدودیت‌ها از ساعت هشت صبح روز جمعه، ۱۷ فروردین ماه آغاز خواهد شد و سایر محدودیت ها نیز متناسب با شروع راهپیمائی در محدوده‌های دیگر اجرا می‌شود. همچنین اعمال محدودیت‌های تردد در ضلع غربی میدان ولیعصر(عج) در ورودی به بلوار کشاورز و همچنین بلوارکشاورز به سمت جنوب در تقاطع های فلسطین، نادری، وصال و قدس اجرا می‌شود.

در روز قدس، توقف در کدام معابر تهران ممنوع است؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های توقف در معابر منتهی به محل برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳ نیز گفت: ممنوعیت‌های توقف ، از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه در هر دو مسیر بلوار کشاورز حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع کارگر ، خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل خیابان جمهوری تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا میدان انقلاب ، خیابان کارگر حدفاصل میدان انقلاب تا بلوار کشاورز ، خیابان‌های فلسطین و جویبار حدفاصل تقاطع خیابان انقلاب تا بلوار کشاورز ، خیابان قدس حدفاصل تقاطع خیابان انقلاب تا بلوار کشاورز ، خیابان ۱۶ آذر حدفاصل تقاطع خیابان انقلاب تا بلوارکشاورز ، خیابان‌های دانشگاه و ابوریحان حدفاصل خیابان انقلاب تا خیابان صبوری و کلیه معابر جنوبی خیابان انقلاب حد فاصل ولیعصر (عج) تا میدان انقلاب اجرا می‌شود.

موسوی پور با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر  شهدا نیز در  این روز برگزار می‌شود، گفت: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا در این روز از میدان فردوسی، پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به برگزاری منظم این مراسم  نیز تمهیدات ویژه خواهد داشت. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محل‌های توقف موتورسیکلت های نمازگزاران و راهپیمایان نیز گفت: در خیابان حجاب حد فاصل خیابان فاطمی تا در شرقی پارک لاله، پارکینگ لاله در خیابان فاطمی مقابل پارک لاله،  کلیه معابر جنوبی منتهی به خیابان انقلاب حدفاصل خیابان ولیعصر(عج) تا میدان فردوسی، پارکینگ های حافظ و علاء الدین در تقاطع خیابان‌های جمهوری - حافظ و حافظ - کریم خان، خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل خیابان انقلاب تا میدان ولیعصر(عج) در داخل پهلوگاه‌های پارک موتورسیکلت، خیابان نصرت حدفاصل خیابان جمالزاده شمالی تا خیابان کارگر شمالی و پارکینگ کاوه واقع در تقطع خیابان آزادی- کاوه برای این منظور درنظر گرفته شده است.

موسوی‌پور درباره محل‌های پیش بینی شده برای توقف اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گفت: مسیر جنوب به شمال خیابان جمالزاده از خیابان آزادی تا خیابان فاطمی، داخل خط ویژه خیابان آزادی از بزرگراه نواب تا میدان انقلاب اسلامی،  شمال به جنوب خیابان دکتر قریب از بلوار کشاورز، شمال به جنوب خیابان سپهبد قرنی، خط ویژه خیابان انقلاب از میدان فردوسی تا خیابان ولیعصر(عج)، شرق به غرب خط ویژه خیابان جمهوری حدفاصل تقاطع خیابان فردوسی تا خیابان دانشگاه، جنوب به شمال خیابان دانشگاه حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب اسلامی، غرب به شرق خط ویژه خیابان طالقانی حدفاصل خیابان شریعتی تا خیابان ولیعصر(عج)، شمال به جنوب خیابان حافظ از تقاطع کریمخان، شمال به جنوب خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا خیابان انقلاب، شمال به جنوب خیابان کارگرجنوبی حدفاصل میدان انقلاب تا میدان پاستور، جنوب به شمال خیابان جمالزاده جنوبی (ضلع شرقی) حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان آزادی، خیابان کارگر شمالی حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان فاطمی در هر دو مسیر، بلوار کشاورز حدفاصل خیابان کارگر شمالی تا خیابان قریب در هر دو مسیر، خیابان‌های کلهر و کاوه، شمال به جنوب خیابان والعصر حدفاصل خیابان فرصت تا خیابان انقلاب، شرق به غرب خیابان آزادی حدفاصل میدان انقلاب تا خیابان قریب، غرب به شرق خیابان فرصت حدفاصل خیابان والعصر تا خیابان کارگر شمالی،  شمال به جنوب خیابان ابوریحان حدفاصل خیابان انقلاب تا خیابان جمهوری، شرق به غرب خیابان کریمخان حدفاصل پل تا میدان ولیعصر(عج)، جنوب به شمال خیابان ولیعصر(عج) از میدان ولیعصر(عج) به سمت شمال و غرب به شرق خیابان کریمخان از خیابان حافظ به بعد برای این منظور درنظر گرفته شده است.

موسوی‌پور در خصوص محل پارک خودروهای شخصی راهپیمایان نیز گفت: توصیه ما استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در راهپیمایی روز قدس است. بااین وجود در خیابان طالقانی حدفاصل تقاطع حافظ به سمت شرق تا خیابان شریعتی، طول خیابان فاطمی،  طول خیابان جمهوری،  طول خیابان حجاب و معابر شرقی، طول خیابان لبافی نژاد و معابر خارج از محدوده اجرای محدودیت‌های ترافیکی برای پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

وی درباره محل نگهداری خودروهایی که با جرثقیل منتقل می‌شوند نیز گفت:‌ خودروهایی که در محل‌های نامناسب و ممنوع متوقف شده باشند، به وسیله جرثقیل منتقل خواهند شد. این خودروها به خیابان طالقانی حدفاصل خیابان حافظ تا خیابان مفتح (ضلع جنوبی بصورت مورب در یک لاین)، خیابان فاطمی حدفاصل خیابان کارگر تا بزرگراه چمران، خیابان ۱۲ فروردین حدفاصل خیابان لبافی تا خیابان جمهوری اسلامی منتقل خواهند شد.

موسوی پور همچنین به مراجعه کنندگان و راهپیمایان نیز توصیه کرد: در معابری که اجرای محدودیت های ترافیکی را داریم از ورود موتورسیکلت ممانعت بعمل می آید لذا از شهروندان تقاضا داریم از تردد با موتورسیکلت در این روز در معابر اعلامی جدا خودداری کنند. همچنین توصیه می‌شود شهروندان گرامی برای سهولت تردد به محل های راهپیمایی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود : همکاران بنده در تمامی مسیرهای ۱۰ گانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حضوری فعال دارند ودر تسهیل عبور و مرور  کمک می‌کنند.

تمهیدات تاکسیرانی تهران برای راهپیمایی روز قدس

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از سرویس‌دهی ویژه به راهپیمایان و نمازگزاران در روز جهانی قدس خبر داد و گفت: برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان تا پایان مراسم و در ۹ مسیر سازمان تاکسیرانی از طریق ون تاکسی ها به‌صورت رایگان خدمت ارائه خواهد کرد. در این راستا با در نظر گرفتن ۱۰۰ دستگاه تاکسی ون در ۹ مسیر منتهی به مراسم راهپیمایی این اقدام برنامه ریزی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان تاکسیرانی ، مسیرهای خدمت رسانی سازمان تاکسیرانی به شرح ذیل است:

محور شماره ۱: میدان هفت تیر به تقاطع فاطمی - ولیعصر (عج)

محور شماره۲: میدان ولیعصر به چهارراه ولیعصر (عج)

محور شماره۳: ازتقاطع خیابان های فاطمی-حجاب تا تقاطع بلوار کشاورز-حجاب

محور شماره ۴: ازتقاطع خیابان فاطمی-کارگر تا تقاطع بلوار-کارگر

محورشماره ۵: ازبیمارستان امام خمینی تا تقاطع بلوار-کارگر

محورشماره ۶: ازخیابان آزادی حد فاصل تقاطع نواب-آزادی تا میدان انقلاب اسلامی

محورشماره ۷: ازمیدان حر تا میدان انقلاب اسلامی

محورشماره ۸: ازمیدان فردوسی تا تقاطع انقلاب - وصال

محورشماره ۹: ازتقاطع خیابان مفتح-خیابان طالقانی به میدان فلسطین است.

آماده‌باش کامل آتش نشانی تهران در روز قدس

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز  از آماده‌باش کامل آتش‌نشانان پایتخت برای تامین ایمنی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران خبر داد و گفت: نیروهای آتش نشانی در راهپیمایی روز جهانی قدس به صورت ویژه، تامین ایمنی مراسم راهپیمایی را بر عهده دارند و در این میان علاوه بر آماده باش 138 ایستگاه آتش‌نشانی پایتخت، 155 نفر از آتش نشانان به همراه 83 دستگاه خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت با تجهیزات کامل از ساعت هشت صبح تا پایان نماز جمعه در 83 نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی و محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران مستقر هستند تا بتوانند با آمادگی کامل، در کوتاه ترین زمان ممکن خود را برای خدمت رسانی و امدادرسانی به شهروندان به محل حوادث احتمالی برسانند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده‌باش نیروهای سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، تعدادی از مدیران عملیاتی این سازمان با خودروهای خود به صورت گشت زنی از مکان های مختلف در مسیر راهپیمایی و استقرار نیروهای آتش نشانی سرکشی می‌کنند و بر تأمین ایمنی شهروندان در مراسم راهپیمایی به صورت همه جانبه نظارت دارند.

محمدی از شهروندان عزیز خواست همانند همیشه با آتش نشانان و گروه های امدادی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی، از محل حادثه فاصله بگیرند و در اسرع وقت با سامانه 125 تماس گرفته و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در مسیر راهپیمایی را از حادثه با خبر کنند.

آماده‌باش هلال احمر

سعید اوحدی، دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش‌های هلال احمر برای کمک رسانی به مردم غزه،‌ از فعالیت ۱۰۰۰ پایگاه هلال احمر در راهپیمایی روز قدس خبر داد و گفت: جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام درمانی و زیستی برای کمک به مردم غزه با مشارکت مردم و داوطلبان میسر شد و روند جمع آوری کمک ها ادامه دارد. در روز جهانی‌قدس داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر دوشادوش سایر مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و ۱۰۰۰ پایگاه جمعیت هلال احمر نیز در این روز فعال خواهد بود تا هم به راهپیمایان خدمات رسانی کرده و هم کمک های مردمی‌ را جمع آوری کنند.

اوحدی خاطرنشان کرد: برگزاری دو همایش بین المللی و ایجاد اجماع جهانی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی‌ هلال احمر است که سبب شد تا رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای اولین بار بعد از برگزاری این همایش ها از هلال احمر ایران قدردانی و اسرائیل را قدرت اشغالگر بنامد.

وی ادامه داد: به شهادت رساندن ۲۶ امدادگر هلال احمر فلسطین در جریان این جنگ تنها گوشه‌ای از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که برخلاف قوانین بین المللی رخ داده است. امروز جان مجروحین و زنان باردار نیز در غزه در حال خطر است و این رژیم اجازه کمک رسانی به آن‌ها را نمی دهد و مرزها را به روی‌ نهادهای بشردوستانه بسته است.

مسیر اتوبوس‌های شرکت واحد برای راهپیمایی روز قدس اعلام شد

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، خبر داد و اعلام کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در مراسم روز قدس که روز جمعه - ۱۷ فروردین ۱۴۰۳- در محل دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از ساعت ۱۰ صبح از مبادی زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان می‌کند:

پایانه آزادی ـ چهارراه تهرانپارس ـ شمشیری ـ یافت آباد ـ شهرک ولیعصر (عج) ـ میدان خراسان ـ پایانه خاوران ـ شهرک شهید بروجردی ـ حکیمیه ـ شهرک شهید محلاتی ـ تجریش ـ میدان رسالت ـ میدان نبوت ـ میدان راه آهن ـ بازاردوم نازی آباد ـ ابوذر ـ میدان آزادی ـ فلکه دوم صادقیه ـ شهرک شهید باقری ـ تهرانسر، دولت آباد ـ ۱۳آبان (رجایی). در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه، بازگردانده خواهند شد.

تمهیدات مترو برای راهپیمایی روز قدس

رضا محمدنژاد بیدخت، سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: فاصله حرکت قطارها در خط ۴ متروی تهران که در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس قرار دارد از ابتدا تا پایان مراسم کاهش می‌یابد. او با اشاره به اینکه حرکت قطارها در خط ۴ مترو تهران با اضافه شدن شش رام قطار نسبت به برنامه عادی حرکت قطارها در روزهای جمعه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تمامی ایستگاه‌های این خط ۴، به‌ویژه ایستگاه‌های تئاتر شهر، میدان انقلاب اسلامی، توحید، شادمان، دکتر حبیب‌الله و استاد معین که در مسیر راهپیمایی قرار دارند، آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهند بود.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه حداقل ۴۰ حرکت مسافری بیشتر نسبت به برنامه عادی حرکت قطارها انجام می شود، خاطرنشان کرد: از آغاز سرویس‌دهی روز جمعه تا اذان ظهر، متروی تهران در تمامی خطوط درون‌شهری به‌صورت رایگان خدمت ارائه خواهد کرد. بعد از پایان نماز نیز پذیرش مسافر در ایستگاه‌های هدف به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار