کد خبر: ۲۳۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مطرح کرد:
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در تصمیمات و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد هستیم زیرا این بخش به دنبال محلی برای سرمایه‌گذاری می‌گردد که نسبت به تزریق و سودآوری تضمین وجود داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن بهرامی ارض اقدس، در رابطه با نقش بخش خصوصی در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی، اظهار کرد: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی بنگاه‌های دولتی است، در حالی که در کشور با انباشت نقدینگی ۷ هزار همت مواجه هستیم.

وی افزود: با اتصال بخش کلان کشور به بخش خصوصی و بنگاه‌های تولیدی از طریق بازارهای پول و سرمایه می‌توان شاهد توسعه و گسترش زیرساخت‌های تولیدی بود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه در خصوص سهم جذب نقدینگی توسط بنگاه‌های دولتی، به سنا گفت: بر اساس مشاهدات و آمارها وقتی بستری به منظور تامین مالی فراهم می‌شود، بنگاه‌های دولتی در اولیت جذب نقدینگی قرار می‌گیرند.

بهرامی ارض اقدس در ادامه تاکید کرد: دولت در پایان هر سال غالبا اقدام به فروش اوراق مشارکت کرده و این اوراق توسط بانک‌ها خریداری می‌شود و به طور مجدد چرخه نقدینگی به سمت دولت حرکت می‌کند و دست بخش خصوصی خالی می‌ماند

وی در مورد شرایط حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه‌گذاری، گفت: توسعه فضای سرمایه‌گذاری کشور نیازمند ثبات بازار سرمایه است بنابراین برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد باید از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های خلق‌الساعه از سوی نهادهای دولتی پرهیز شود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: همچنین برای ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در تصمیمات و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد هستیم زیرا این بخش به دنبال محلی برای سرمایه‌گذاری می‌گردد که نسبت به تزریق و سودآوری تضمین وجود داشته باشد.

 

منبع : سنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار