کد خبر: ۲۳۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
اکوایران : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه اوضاع بهتری را به خود گرفت و شاخص کل یک رشد ۵۶۰۰ واحدی را تجربه کرد تا کمی از افت‌ روز ابتدایی کاری خود کاسته باشد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از پایان معاملات روز چهارشنبه با رشد 5 هزار  و 600 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 250 هزار واحدی ایستاد تا همچنان جاذبه 2.2 میلیون واحدی روی بازار سرمایه تاثیر گذار باشد (البته که از منظر تکنیکالی).

گروه خودرویی با ارزش معاملاتی 367 میلیارد تومانی در جایگاه اول برترین گروه های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی قرار گرفت و فلزات اساسی و گروه انبوه‌سازی نیز در رتبه های بعدی و به ترتیب ارزش معاملاتی  246 و 172 میلیارد تومانی را به خود گرفتند.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز روی عدد 7 هزار و 800 هزار میلیارد تومانی متوقف شد.

در بازار روز چهارشنبه و در دقایق پایانی بازار رنج های مثبتی روی نمادهای گروه خودرویی زده شد تا این انگیزه ایجاد شود که بازار در روز شنبه قرار است رخ مثبتی را داشته باشد. طبق سنت دیرینه در بازار سرمایه که البته جنبه علمی نیز ندارد گفته می شود نیم ساعت پایانی روز جاری نیمه اول بازار روز بعد را تعیین می‌کند که بازار قرار است  به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

مس نیز در بازار های جهانی به اعداد و ارقام بالاتر از 9 هزار و 300 دلار رسید تا روزهای خوبی رای برای سرمایه گذاران این بخش فراهم آورد.

سایر محصولات فلزی دیگر همچون آلومینیوم ، نیکل ، سرب ، روی و قلع نیز در پایان هفته رخ مثبت و سبز رنگی را نسبتا به ابتدای هفته گذشته به خود گرفته بودند.

فلز طلایی هم در بازار های جهانی همچنان پیش تازی می‌کند و ارقام بیش از 2300 دلاری را نیز به خود دیده است و قیمت سکه در بازار طلای تهران عددی بیش از 45 میلیون تومان را نیز به خود دیده است و دلار نیز حوالی 63 هزار تومان مورد معامله قرار میگیرد.

وزیر نفت: تا ۱۰ روز آینده به همکاران‌مان گفتیم که اطلاع‌رسانی کنند تا پس از آن دیگر عملیات سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی صورت گیرد. این مسئله ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و ما در حال استفاده از روش‌های غیرقیمتی برای مدیریت مصرف بنزین هستیم.

اما تسنیم در این خصوص نوشت که بعد از اعلام وزیر نفت مبنی بر سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی از ۱۰ روز آینده، این گمانه‌زنی در برخی رسانه‌ها مطرح شد که کارت آزاد دیگر در جایگاه‌ها موجود نخواهد بود و حتی برخی خبرها از خرید و فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی حکایت داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: کارت اضطراری در جایگاه‌ها همچنان وجود خواهد داشت و لزوم استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی به معنای جمع‌آوری کامل کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها نیست.

رئیس سازمان اداری استخدامی گفت: افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می رسد اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به واسطه خبرهایی که از سوریه منتشر شده بود با شوک اولین روزهای کاری جدی خود در سال 1403 را آغاز کرد و بیش از 15 هزار واحد نیز افت را دید اما در روز چهارشنبه حدود 5 هزار واحدی دیگر از این افت را جبران کرد تا نهایتا 10 هزار واحدی افت را نسبت به تعطیلات نوروزی برای خود ثبت کند.

اما افزایش قیمت دلار ، همچنین افزایش قیمت کامودیتی ها و فلزات اساسی در بازارهای جهانی می‌تواند عاملی برای خرید توسط افراد با ریسک بالا در بازار سرمایه باشد تا ریسک‌های دیگر را نادیده بگیرند.

همچنین در گروه خودرویی در بازار روز چهارشنبه شاهد رنج‌های مثبتی در بازار بودیم تا نشان دهد طبق سنت دیرینه بازار سرمایه به احتمالا زیاد روز شنبه و در نیمه اول بازار حداقل بازار سبز رنگی را شاهد خواهیم بود.

از منظر تکنیکالی نیز شاخص در کانال صعودی قرار دارد و همچنین بالاتر از میانگین های 55 روزه و 200 روزه خود را ثبتی کرده است تا قرار گرفتن شاخص در روند صعودی را ثبت کرده باشد.

کل

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار