کد خبر: ۲۳۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
شرکت سایپا همگام با افزایش بهای خودرو‌های سواری، قیمت وانت پراید یا همان سایپا ۱۵۱ را نیز برای فروردین ۱۴۰۳ افزایش داد. این وانت کوچک اکنون ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته این قیمت مربوط به تیپ بدون لاینر وانت پراید است و در صورت اضافه شدن لاینر، بهای سایپا ۱۵۱ افزایش خواهد یافت. افزودن لاینر به سایپا ۱۵۱، قیمت کارخانه‌ای این خودرو را حدود هشت میلیون تومان افزایش می‌دهد. البته در بازار آزاد، اختلاف قیمت این دو تیپ تنها سه میلیون تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت سایپا همگام با افزایش بهای خودروهای سواری، قیمت وانت پراید یا همان سایپا 151 را نیز برای فروردین 1403 افزایش داد. این وانت کوچک اکنون 260 میلیون تومان قیمت دارد. البته این قیمت مربوط به تیپ بدون لاینر وانت پراید است و در صورت اضافه شدن لاینر، بهای سایپا 151 افزایش خواهد یافت. افزودن لاینر به سایپا 151، قیمت کارخانه‌ای این خودرو را حدود هشت میلیون تومان افزایش می‌دهد. البته در بازار آزاد، اختلاف قیمت این دو تیپ تنها سه میلیون تومان است.
 
جدول قیمت وانت پراید و تغییرات آن، فروردین 1403:
قیمت وانت پراید برای فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت + جدول
سایپا 151 یکی از معدود خودروهای تولید داخل است که افزایش قیمت کمتر از پنج میلیون تومان را در ابتدای سال 1403 تجربه کرده است. دلیل اصلی این موضوع، آزاد بودن دست سایپا برای تعیین قیمت وانت پراید بوده است. سایپا 151 یک خودرو تجاری محسوب می‌شود و تعیین قیمت آن بر عهده هیات‌مدیره سایپا است. به همین دلیل وانت پراید از تاثیرات منفی قیمت‌گذاری دستوری تا حد زیادی دور بوده است. وانت پراید پس از حذف وانت پیکان از چرخه تولید، ارزان‌ترین خودرو کار و تجاری کشور لقب گرفته است.
 
سایپا برای مدتی طولانی، وانت پراید را به صورت انبوه وارد بازار کرد. در نتیجه این عرضه گسترده، اختلاف قیمت سایپا 151 در بازار و کارخانه کاهش قابل توجهی یافت. با این حال عرضه محدود خودرو توسط سایپا در زمستان 1402، اختلاف قیمت محصولات این شرکت بین بازار و کارخانه را به شدت افزایش داد. در حال حاضر قیمت وانت پراید ساده در بازار آزاد 347 میلیون تومان است. نسخه دارای لاینر این خودرو نیز 350 میلیون تومان قیمت دارد. به عبارتی می‌توان گفت که اختلاف قیمت سایپا 151 در بازار و کارخانه، به حدود 100 میلیون تومان نزدیک می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار