کد خبر: ۲۳۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
واضح و مبرهن است که تقریباً بیشتر افراد از هوای خنک لذت می‌برند؛ زیرا انرژی و شادابی زیادی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. خب این مسئله کاملاً روشن است؛ چون هوای گرم می‌تواند احساس خستگی و بی‌حالی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین، ایجاد یک سیستم سرمایشی خوب به جز محیط‌های سربسته در فضای باز مانند باغ نیز اهمیت زیادی دارد.

واضح و مبرهن است که تقریباً بیشتر افراد از هوای خنک لذت می‌برند؛ زیرا انرژی و شادابی زیادی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. خب این مسئله کاملاً روشن است؛ چون هوای گرم می‌تواند احساس خستگی و بی‌حالی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین، ایجاد یک سیستم سرمایشی خوب به جز محیط‌های سربسته در فضای باز مانند باغ نیز اهمیت زیادی دارد. امروزه مهپاش باغچه، به‌عنوان بهترین گزینه برای این هدف، قطرات آبی ریز را در هوا پخش می‌کند و هوا را خنک می‌سازد. برای آشنایی بیشتر با عملکرد این دستگاه تا پایان این مطلب با ما باشید.

از دیرباز نام باغ و باغچه در خاطر ما ایرانیان با عطر، رنگ و دانه‌های شبنم بر روی گلبرگ گل‌ها یا میوه‌های درختان گره‌خورده و امروزه همه این زیبایی‌ها، وام‌دار ِدستگاهی با نام مه ‌پاش باغ است. به‌خاطر داشته باشید، خرید و نصب مهپاش باغچه می‌تواند طراوت و سرزندگی یک باغ را حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان به‌خوبی حفظ کند.

مه پاش باغی و ویلا

مهپاش باغی (Garden Sprinkler) چیست؟

تابستان یکی از بهترین فصول سال است، از لذت خوردن فالوده طالبی گرفته تا نوشیدن شربت خنک و تگری آلبالو در کنار باغچه و یا باغ‌های سبز میوه. اما مسئله اصلی در این فصل این است که چگونه می‌توانیم در این محیط‌ها خنک بمانیم؟

استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده هوا مانند پنکه‌های سقفی تا کولرهای گازی گزینه‌هایی مناسبی هستند که برای محیط‌های سربسته مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما آیا این روش‌ها برای فضای باز باغ و باغچه هم مناسب است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر. زیرا این سیستم‌ها برای محیط‌های خانه و سرپوشیده طراحی شده‌اند. پس را حل چیست؟ پاسخ یک کلمه است، «مهپاش باغچه».

روش کار مهپاش باغچه چگونه است؟

مه پاش باغچه، مه پاش فضای باز، مه‌پاش ویلایی و دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از یک پمپ فشارقوی، قطرات آب را از طریق لوله‌هایی به نازل‌ها انتقال می‌دهند. این نازل‌ها با کمک فشار آب و روزنه‌های ریز، قطرات آب را به‌صورت پودری ریز و مه ‌مانند در محیط پخش می‌کنند.

پخش ذرات ریز آب نقش اساسی در سردشدن هوا در محیط‌های باز دارد. این ذرات با ایجاد رطوبت کافی، به احساس خنکی در هوا کمک می‌کنند. همچنین، وقتی ذرات آب با مولکول‌های گرم هوا برخورد می‌کنند، تبخیر می‌شوند. در نتیجه فرایند تبخیر و بر اساس علم فیزیک، انرژی گرمایی از محیط حذف و دمای هوا کاهش می‌یابد.

کاربرد مهپاش باغچه در چه مکان ‌های دیگری است؟

استفاده از مهپاش باغچه به‌عنوان سیستم‌های خنک‌کننده در محیط‌های باز دیگری مانند پارک‌ها، رستوران‌ها، باغ‌ها و ورودی تالارها، همچنین در محیط‌های بسته دیگری مانند پاساژها، مراکز تجاری و سالن‌های ورزشی به کار برده می‌شوند.

به‌طورکلی، عملکرد همه مه‌پاش‌ها از جمله مه پاش دامداری، مرغداری، گلخانه‌ای و غیره در این محیط‌ها باعث کاهش دما و افزایش رطوبت نسبی می‌شود. استفاده از مه‌پاش‌ها باعث ایجاد حس تازگی و راحتی در انسان‌ها و موجودات زنده می‌گردد.

علاوه بر این، مه‌پاش‌ها از منابع آب کمتری نسبت به دیگر سیستم‌های خنک‌کننده مصرف می‌کنند و به‌وسیلة تکنولوژی‌های صرفه‌جویی مانند تایمرها مصرف آب را به حداقل می‌رسانند.

مه پاش باغچه

مزایای مهپاش باغچه چیست؟

استفاده از مه‌پاش در فصل تابستان، راهکاری ساده و مؤثر برای خنک‌کردن هوا و افزایش رطوبت محیط است. مزایای این دستگاه عبارت‌اند از:

  1. خنک‌کردن هوا: مه‌پاش‌ها باعث کاهش دمای هوا در محیط‌های باز می‌شوند که افراد را در فصل گرم تابستان از احساس راحتی برخوردار می‌کند.
  2. افزایش رطوبت هوا: مهپاش باغی می‌تواند به‌عنوان راهکاری ساده برای افزایش رطوبت هوا عمل کند و محیطی مرطوب و خنک ایجاد کند که باعث کاهش احساس گرمای زیاد می‌شود.
  3. کاهش گردوغبار: مه‌پاش‌ها با پخش‌کردن ذرات ریز آب می‌توانند گردوغبار را در هوا کاهش دهند که این امر به تسهیل تنفس و ایجاد محیطی سالم کمک می‌کند.
  4. ایجاد جلوه‌های بصری جذاب: استفاده از مه پاش باغی می‌تواند جلوه‌های بصری جذابی ایجاد کند که مشتریان را جذب و آنها را به محیط می‌کشاند.

هرچند که استفاده اصلی از مه‌پاش، برای افزایش رطوبت و خنک‌کردن محیط است. علاوه بر این، مه‌ پاش باغی می‌توانند در شهرهایی مثل تهران، با ایجاد کاهش آلاینده‌ها محیط را برای تنفس و فعالیت‌های ورزشی آرامش‌بخش‌تر کنند.

برای خرید مهپاش باغچه به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از بهترین مراکز فروش مه‌پاش در ایران، مجموعه پارس صنعت است. این مرکز با ارائه محصولات باکیفیت و اصلی، تضمین کیفیت و عملکرد محصولات را به مشتریان ارائه می‌دهد. مشتریان در این مرکز می‌توانند از مشاوره و راهنمایی کارشناسان متخصص برای انتخاب بهترین محصول بر اساس نیاز و کاربرد خود بهره‌مند شوند. علاوه بر این، پارس صنعت خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز را ارائه می‌دهد.

پارس صنعت از نظر کیفیت و عملکرد محصولات، مجهز به تیمی متخصص است که در تمام مراحل فروش از طراحی و نصب تا اجرا، به مشتریان خدمات مناسب را ارائه می‌دهد. افتخارات پارس صنعت شامل همکاری در پروژه‌های مختلف از دامداری‌ها و نمایشگاه‌ها تا فضاهای باز در تمامی شهرهای ایران و کشورهای همسایه مانند عراق است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع مه‌پاش از جمله مه پاش باغچه می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها به آدرس www.parsanat.com مراجعه کنید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار