کد خبر: ۲۳۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۱۰۲ هزار تصادف رانندگی در ایام نوروز امسال، گفت: تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۴درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر در نشست خبری اظهار کرد: در طرح سفرهای نوروزی از 24 اسفند سال قبل تا 17 فروردین امسال حادثه جدی نداشتیم. البته بحث تصادفات جاده ای همیشه در کشور وجود داشته که آسیب‌هایی را وارد می کند.

وی با اشاره به پویش چشم به راهیم، افزود: این پویش با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای راه‌اندازی شد. تلاش کردیم بتوانیم شرایط سفر به گونه‌ای فراهم شود تا ناوگان عمومی در دسترس مردم باشد.

وی تصریح کرد: بیش از 18 میلیون نفر از ناوگان عمومی در ایام طرح سفرهای نوروزی استفاده کردند که یک درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته ایم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد 530 میلیون خودرو در ایام نوروز، اضافه کرد: برای این تردد روزانه 120 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین بوده که نسبت به ایام نوروز سال قبل 6.1 درصد افزایش را نشان می دهد. بیشترین سفرهای جاده‌ای به استانهای مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان و ریلی به مشهد بوده است.در مجموع 23 میلیون پلاک شخصی در ایام نوروز سفر داشتند.

هادیانفر بیان کرد: همچنین 3  میلیون و 776 هزار تردد توسط اتوبوس‌ها ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت تصادفات نوروز امسال در مقایسه با سال قبل بهتر شده است، یادآور شد: در برنامه هفتم باید 50 درصد تصادفات رانندگی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در ایام سفرهای نوروز امسال کل تصادفات 102 هزار و 486 فقره بوده که نسبت به نوروز 1402 بالغ بر 2.4 درصد افزایش را نشان می دهد، اظهار کرد: 21590 نفردر تصادفات رانندگی نوروز  مجروح شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.6 درصد افزایش یافته است. متاسفانه 828 نفر از هموطنان در ایام نوروز در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، 34 درصد تصادفات در جاده‌ها اتفاق می افتاد و  سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عوامل بروز تصادفات رانندگی در ایام نوروز بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: راهداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار