کد خبر: ۲۳۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
در شرایطی که در اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس از واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه صحبت شده بود و آن هم خریدار نداشت، اکنون مشخص شده آن‌ها با ۵۱ درصد واگذاری هم از آسیا حذف می‌شوند.

در شرایطی که در اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس از واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه صحبت شده بود و آن هم خریدار نداشت، اکنون مشخص شده آن‌ها با ۵۱ درصد واگذاری هم از آسیا حذف می‌شوند.

به گزارش عرشه آنلاین، در حالی که از مدت‌ها پیش وعده‌هایی برای واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده شده بود، اما باز هم در فاصله دو هفته مانده به پایان مهلت AFC برای بارگذاری مدارک، همه چیز روی هواست!

در حالی که در یک سال گذشته در دو مرحله عرضه سهام عمده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نتیجه‌ای نداشته، تلاش‌ها برای واگذاری دستوری این دو باشگاه نیز تا این لحظه بی‌نتیجه مانده، اما نکته جالب در خصوص واگذاری مالکیت سرخابی‌ها این است که مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه در صورت واگذاری ۵۱ درصدی نیز حل نخواهد شد و باید حداقل ۸۱ درصد از سهام یکی از این باشگاه‌ها به یک شرکت غیر دولتی واگذار شود.

تا این لحظه ۱۰ درصد از سهام سرخابی‌ها در فرابورس به مردم واگذار شده و در صورت واگذاری ۵۱ درصدی سهام به مالک جدید، باز هم حدود ۳۹ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش باقی خواهند ماند که همین موضوع خلاف قوانین AFC است و در نهایت می‌تواند منجر به حذف دوباره سرخابی‌ها از آسیا شود. در این خصوص باید حداقل ۸۱ درصد سهام یکی از این دو باشگاه به یک شرکت غیر دولتی واگذار شود تا با احتساب ۱۰ درصد سهام فروش رفته در فرابورس، سهم دولت از این دو باشگاه به زیر ۱۰ درصد برسد و به این ترتیب مشکل مالکیت حل شود.

سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه عرضه سهام این دو باشگاه اعلام کرده بود ۵۱ درصد از سهام این سرخابی‌ها به فروش خواهد رسید. هرچند این عرضه سهام به دلیل نبود خریدار بدون نتیجه باقی ماند، اما مشخص نیست مسئولان مربوطه در واگذاری سهام باشگاه‌ها، چه تدبیری درباره مابقی سهام سرخابی‌ها خواهند اندیشید و آیا اطلاعی از قوانین AFC در این‌باره دارند یا نه.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری نهایی مدارک خود تا ۵ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند و باید دید تا آن زمان چه اتفاقی درباره مالکیت این دو باشگاه رخ خواهد داد و آیا شاهد نجات دقیقه نودی سرخابی‌ها خواهیم بود یا حذف از آسیا!

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

    کدخبر: 132898
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    آخرین اخبار