کد خبر: ۲۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت با اعلام اینکه تورم ۳۵ درصدی هم قابل قبول نیست، شایعه استعفا گروه اقتصادی را تکذیب و مدعی شد دلار ۶۵ هزار تومانی اثری بر کالاهای سفره مردم ندارد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی در شنست خبری هفتگی با رسانه ها با ارایه آمار و ارقامی از عملکرد اقتصاد دولت، دفاع و اعلام کرد: پیش بینی ها حکایت از افزایش تورم ۶۰ درصدی به سه رقمی شدن را داشت اما تورم نقطه به نقطه در اسفند سال قبل به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد.

هر چند همین نرخ هم برای دولت و مردم قابل قبول نیست و باید با سرعت بیشتری برای مهار تورم اقدام کرد. همچنین نرخ رشد نقدینگی سال گذشته به ۲۴.۳ کاهش یافت و با اقدامات متعدد برای رشد و ایجاد اشتغال و فعال سازی ۷ هزار کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل، نرخ بیکاری به ۷ درصد نرول کرد.

سیاست های حمایتی دولت از کشت گندم هم موفق بود و با افزایش حدود ۷ برابری بودجه خرید گندم از کشاورزان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید. ۱۵ میلیارد دلار هم برای واردات کالاهای اساسی و دارو در بودجه سال جاری تخصیص داده شده است. ارز خودرو نیز از بازار دوم تخصیص می یابد و منابع ارزی در نظر گرفته شده است.

تکذیب شایعه استعفا گروه اقتصادی و بی اثری دلار ۶۵ هزار تومانی بر سفره مردم!

شایعه استعفای گروه اقتصادی دولت و بی ثباتی بازار ارز، صحت ندارد و چنین شایعاتی شاید منجر به دیده شدن یک رسانه شود ولی اثر مناسبی بر اقتصاد نخواهد داشت. بنابراین گروه اقتصادی دولت، شبانه در حال برنامه ریزی و اقدام و برگزاری جلسات مستمر با حضور رئیس جمهور است.

با توجه به تامین کالاهای اساسی به نرخ ۲۸ هزار تومان، نرخ‌های آزاد و تلگرامی دلار اثری بر کالاهای سفره مردم نخواهد داشت و افزایش قیمت محصولات سفره مردم به  بهانه افزایش دلار ازار آزاد تخلف است. همه مردم و مدیران به ثبات نرخ ارز و کاهش تورم علاقه‌مندند و انتظار می رود اخبار امیدبخش و ثبات آفرین در این حوزه ها تولید شوند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار