کد خبر: ۲۳۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:
سومین هفته فروردین بازدهی بازارها در روند کاهشی قرار داشت. افت دلار بازار طلا را با خود همراه کرد و سکه بیشترین سهم از افت بازدهی را داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز،  تمام بازارها در سومین هفته فروردین و در چهار روز معاملاتی هفته اخیر در روند کاهشی قرار داشتند. بازدهی بازارهای مالی با روند منفی همراه شد و بازار سهام نیز متاثر از افت ارزش دلار، کاهش شاخص کل را تجربه کرد.

Screenshot 2024-04-10 at 1.12.37 PM

روند قیمت در بازارهای مالی طی چهار روز معاملاتی هفته اخیر در بیشتر روزها کاهشی بود. این هفته به تعطیلات عید فطر منتهی شد و آرامش سیاسی نیز در عقبگرد قیمت در بازارهای مالی اثر مضاعفی گذاشت.

برخی کارشناسان معتقدند اگر آرامش سیاسی حفظ شود و اخبار مساعد سیاسی به بازارها مخابره شود قیمت دلار در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازارهای مالی از ابتدای سال روند قیمت دلار را افزایشی پیش‌بینی کرده بودند. آنها همواره معتقدند که قیمت دلار پایین‌تر از ارزش ذاتی خود نگه داشته شده است.

دلار مسیر رفته را برگشت

قیمت دلار  از ۱۶ تا امروز ۲۲ فروردین و طی چهار روز معاملاتی هفته اخیر نوسانات کاهشی داشت. این اسکناس در مدت یادشده افت بازدهی ۰.۹۴درصدی و کاهش قیمت ۶۰۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز سه‌شنبه اسکناس آمریکایی در کانال سوم از کریدور ششم معامله شد.

بازدهی منفی طلا همزمان با صعود انس جهانی

روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۶۲۴ هزار تومان رسید و با کاهش محدود چهار هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، به کار خود پایان داد. این هفته طلا بازدهی منفی ۰.۱۱ درصدی داشت. در هفته سوم فروردین هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۶۹۹ هزار تومانی ایستاد و افت بازدهی۰.۱۲درصدی داشت.

گفتنی است این هفته انس جهانی طلا با رشد قیمت همراه شد. طلای جهانی در یک هفته اخیر ۱۶۴ دلار گران شد و در لحظه نگارش این گزارش به رقم ۲۳۵۶ دلاری در حال معامله است. انس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل رشد بازدهی ۷.۴۸درصدی داشت.

سکه‌ پرچمدار افت قیمت شد

در هفته اخیر سکه امامی با افت بازدهی ۵.۴۰ درصدی بیشترین کاهش بازدهی را داشت. این قطعه در آخرین معامله روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین با قیمت ۴۳ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان به کار خود پایان داد و کاهش قیمت دو میلیون و ۴۹۶ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

روز سه‌شنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۴۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی روی رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاد. گفتنی این هفته تمام قطعات سکه چند کانال افت قیمت را تجربه کردند.

سریال رکود بازار سهام ادامه دارد

سومین هفته معاملاتی بازار سهام در فروردین‌ماه در حالی سپری شد که طی روزهای معاملاتی این هفته، 0.47 درصد معادل 10 هزار و 683 واحد از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. طی این افت، شاخص کل از سطح دو میلیون و 261 هزار واحد به دو میلیون و 250 هزار واحد رسیده است.

جریان داد و ستدها در نمادهای کوچک و متوسط بازار نیز در این هفته، منجر به افت شاخص هم‌وزن شد. به نحوی که این نماگر از محدوده 770 هزار واحد، با افت 1.41 درصدی به 759 هزار واحد رسیده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

برچسب ها: بازدهی بازارها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار