کد خبر: ۲۳۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:
بازار سهام در هفته‌ای که گذشت، رکودی بود و شرایط چندان مطلوبی را پشت سر نگذاشت. ماهیت معاملات روز سه‌شنبه به‌عنوان آخرین روز معاملاتی هفته، نشان می‌دهد که در هفته پایانی فروردین، سریال کم‌رمقی بورس ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، دومین هفته معاملاتی بازار سهام در فروردین‌ماه در حالی سپری شد که طی روزهای معاملاتی این هفته، 0.47 درصد معادل 10 هزار و 683 واحد از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. طی این افت، شاخص کل از سطح دو میلیون و 261 هزار واحد به دو میلیون و 250 هزار واحد رسیده است.

جریان داد و ستدها در نمادهای کوچک و متوسط بازار نیز در این هفته، منجر به افت شاخص هم‌وزن شد. به نحوی که این نماگر از محدوده 770 هزار واحد، با افت 1.41 درصدی به 759 هزار واحد رسیده است.

سایه تشدید تنش‌ها بر سر بازار سرمایه ادامه دارد

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط فعلی بازار در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: «با توجه به تنش‌هایی که در خاورمیانه اتفاق افتاد، انتظار نمی‌رفت بازار سرمایه در هفته‌‌ای که پشت سر گذاشته شد، عملکرد چشمگیری از خود نشان دهد.»

وی افزود: «باید خاطرنشان کرد با هفته‌ای زخمی مواجه بودیم و روز چهارشنبه مانند یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته، تعطیل بود. معمولا بازارها، در این هفته‌ها شکل نمی‌گیرند.»

حجم و ارزش معاملات خرد همچنان پایین است

الیاس کردی تصریح کرد: «فعالان زیادی در بازار اعتقاد دارند، بازار سرمایه از 25 فروردین، حرکت اصلی خود در سال 1403 را آغاز می‌کند و فعلا آن رمق، ارزش و حجم معاملات در سطوحی که مد نظر است، در جریان معاملات رویت نمی‌شود.»

وی اظهار کرد: «همین عامل نیز در بازار سرمایه مشهود بوده و ارزش معاملات بسیار پایینی را رقم خورده و فعلا شرایط مطلوبی برای بازار فراهم نیست.»

پیش بینی بورس در هفته پایانی فروردین 1403

الیاس کردی در رابطه با پیش بینی بورس در هفته آینده گفت: «همان‌گونه که پیشتر بررسی شد، 25 فرورودین روز مهمی است. احتمال دارد هفته آتی جایی‌ست که رویش یا ریزش اصلی بازار سهام از آن زمان استارت خواهد خورد. همچنین هفته آینده پس از مدت‌ها، هفته کاملی خواهد بود. »

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:« با این حال، فکر می‌کنم با توجه به حل نشدن مساله تنش‌ها در خاورمیانه، بحث نرخ بهره و افزایش قیمت دلاری که ماهیت آن از جنس تنش‌های سیاسی است، به نظر نمی‌رسد اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ دهد.»

وی ادامه داد:« در رابطه با پیش بینی بورس هفته آتی، می‌توان بیان کرد، هفته‌ای کم حجم و معاملاتی کم‌رمق و متعادل در انتظار تالار شیشه‌ای باشد. احتمالا جریان معاملات بازار سهام، دو الی سه روز مثبت و دو روز منفی باشد. بر اساس ماهیت معاملات روز سه شنبه، انتظار می‌رود هفته آتی مانند هفته‌هایی باشد که هر مسیری را در نیمه اول هفته طی کند، در نیمه دوم باز می‌گردد.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار