کد خبر: ۲۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛
بررسی معاملات هفته سوم فروردین نشان می‌دهد، سهام حپترو در این هفته با رشد 23 درصدی، بیشترین بازدهی و تماوند با افت 15 درصدی، کمترین بازدهی را کسب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت روند عجیبی را پشت سر گذاشت. چرا که شاخص‌های بورسی در روز ابتدایی هفته با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شدند. این موضوع سبب شد تا اکثر سهم‌های بازار طی این هفته کاهش قیمت داشته باشند. هرچند شاخص‌سازها تا حدودی مسیر خود را از بازار جدا کرده‌اند.

شاخص کل با افزایش 0.71 درصدی از تراز دو میلیون و 245 هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و 255 هزار واحد رسید. در سمت دیگر اما تراز شاخص هم‌وزن در این هفته کاهش داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن طی این هفته معاملاتی با کاهش 1.23 درصدی از 760 هزار واحد به 750 هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت بازار سهام طی هفته سوم فروردین‌ماه به طور میانگین 9 میلیارد و 975 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و 9 میلیارد تومان را رقم زده است. در طرف تراز پول حقیقی نیز ارقام جالبی برای بورس این هفته ثبت نشده است؛ چرا که طی چهار روز معاملاتی این هفته، مجموعا هزار و 689 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است. این پول البته وارد صندوق‌های درآمد ثابت هم نشده و احتمالا به بازارهای سفته‌بازی تزریق شده است.

بیشترین بازدهی نمادها در هفته سوم فروردین

بررسی معاملات بورس در هفته سوم فروردین 1403 نشان می‌دهد که سهام حپترو توانسته است در این هفته با رشد 23 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 3,004 تومان معامله شود.

زماهان و ثپردیس نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 20 و 18 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته زماهان به قیمت 2,790 و ثپردیس به 1,851 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم فروردین

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری‌که تماوند با افت 15 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده است. فنر نیز دیگر سهم کم‌بازده هفته سوم فروردین بود و با کاهش 13 درصدی به 1,011 تومان رسید. همچنین ولکار نیز در این هفته 12 درصد افت قیمت داشت و قیمت 354 تومان را روی تابلو ثبت کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار