کد خبر: ۲۳۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
موعد انتقام از رژیم صهیونیستی نزدیک است؛
تمامی شواهد و قراین از نزدیک بودن زمان انتقام ایران از رژیم اسرائیل در ماجرای حمله به کنسول‌گری حکایت دارد. برخی رسانه‌ها از قریب الوقوع بودن حمله طی 24 تا 48 ساعت آینده گزارش می‌دهند. رسانه‌های آمریکایی نیز از مذاکرات فشرده و رایزنی‌های مخفی دولت آمریکا برای راضی کردن ایران به انتقام نگرفتن گزارش می‌دهند.

هراس تل‌آویو از موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی

گروه سیاسی: تمامی شواهد و قراین از نزدیک بودن زمان انتقام ایران از رژیم اسرائیل در ماجرای حمله به کنسول‌گری حکایت دارد. برخی رسانه‌ها از قریب الوقوع بودن حمله طی 24 تا 48 ساعت آینده گزارش می‌دهند. رسانه‌های آمریکایی نیز از مذاکرات فشرده و رایزنی‌های مخفی دولت آمریکا برای راضی کردن ایران به انتقام نگرفتن گزارش می‌دهند.
به گزارش «تجارت»، با وجود تمام تهدیدات ایالات متحده آمریکا همچنان بر حمایت از اسرائیل تاکید دارد. در مهم‌ترین نمود نیز اخیرا، بایدن بر دفاع از امنیت اسرائیل تاکید کرده است. با وجود تمامی این تحولات قراین امر از واهمه بزرگ صهیونیست‌ها از پاسخ ایران حکایت دارد. بر اساس جدیدترین اخبار نیز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگران دیروز جمعه با سرویس‌های امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی برای یک رایزنی امنیتی محدود، برای جمع‌بندی آمادگی برای پاسخ مستقیم احتمالی ایران نشست برگزار خواهد کرد.

ترافیک دیپلماتیک برای برقرار تماس با ایران
همزمان با جدی‌تر شدن موضوع حمله ایران به اسرائیل، وزرای امور خارجه کشورهای مختلف با درخواست آمریکا با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ارتباط برقرار کردند. دز این زمینه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رایزنی تلفنی با همتایان خود از سه کشور انگلیس ، آلمان و استرالیا گفت: ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است. امیر عبداللهیان در مورد این سه گفت وگوی تلفنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در پاسخ به تماس‌های تلفنی آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس و پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به فلج شدن تل‌آویو از ترس حمله ایران
رسانه‌های عبری زبان از جمله یدیعوت آحارونوت و کانال 12 عبری زبان گزارش دادند تهدید ایران به پاسخگویی جنایت اخیر در سوریه علیه کنسولگری جمهوری اسلامی باعث شده کل اراضی اشغالی از ترس پاسخ ایران فلج شود. رسانه‌های عبری زبان افزودند که ارتش اشغالگر اسرائیل در حال افزایش وضعیت آماده‌باش است و خاطرنشان کردند که «سربازان عادی و ذخیره از یگان‌های خاصی که قصد سفر داشتند، اخطار لغو سفر دریافت کردند.» این رسانه‌ها افزودند، این دستور جدید در پی ترس از هدف قرار گرفتن افسران و سربازان در خارج از اراضی اشغالی است. رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد ارتش «به دلیل ترس از پاسخ احتمالی ایران، محدودیت‌های سفر افسران یونیفرم‌پوش به خارج را تشدید می‌کند.»

واهمه آمریکا از حمله انتقامی ایران
در سطحی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در چند روز گذشته با همتایان منطقه‌ای و اروپایی خود برای تلاش در راستای منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق تماس تلفنی برقرار کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری گفت که بلینکن در چند روز اخیر، با همتایان چینی، ترکیه‌ای، سعودی و اروپایی خود تماسی تلفنی برقرار کرده تا «روشن کند که تنش‌زایی به نفع هیچ کسی نیست و کشورها باید از ایران بخواهند تنش‌زایی نکند!» در سطحی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ فروردین گفت: «آنتونی بلینکن در ۲۴ ساعت گذشته مشغول اقدامات دیپلماتیک بوده و با همتایان خود از جمله هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه، وانگ یی وزیر خارجه چین و فیصل بن فرهان وزیر خارجه عربستان سعودی گفت‌وگو کرد تا مشخص کنند که تشدید تنش به نفع کسی نیست و این کشورها باید از ایران درخواست کنند که تنش را تشدید نکند.» وی اضافه کرد: «ما همچنین در چند روز گذشته با متحدان و شرکای اروپایی تماس داشته‌ایم و از آنها نیز خواسته‌ایم که پیام صریح را به ایران انتقال دهند که تشدید تنش به نفع ایران نیست، به نفع منطقه نیست و به نفع جهان نیست.» همچنین، سفارت آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه به شهروندان خود نسبت به ترک بیت المقدس، تل‌آویو و بئرسبع هشدار داد، این هشدار به دلیل تشدید تنش در منطقه و در بحبوحه گزارش‌ها از حمله احتمالی ایران علیه رژیم صهیونیستی داده شده است.

شکایت آمریکا از عملیات رژیم اسرائیل عیله کنسول‌گری ایران در دمشق
مقامات ارشد آمریکایی گفتند که وزیر دفاع این کشور و مقامات وزارت دفاع آن که پیشتر مدعی بی‌اطلاعی از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق شده‌ بودند، بر این باورند که تل‌آویو باید به آن‌ها اطلاع می‌داد. در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق و اظهار بی‌اطلاعی مقامات آمریکایی از این حمله و جزئیان آن، یک رسانه آمریکایی مدعی شد که مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در این باره، به طور مستقیم نارضایتی خود را به همتایان صهیونیست خود ابراز داشته‌اند و این برگ جدیدی از تنش‌ها در روابط واشنگتن-تل‌آویو در تحولات اخیر منطقه محسوب می‌شود.

پناه بردن آمریکایی‌های به چین
با جدی‌تر شدن ابعاد ماجرا گزارش‌ها از این امر حکایت دارند که آمریکایی‌ها برای کنترل ماجرا به چین پناه برده‌اند. در همین ارتباط، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین دیروز (جمعه) در گفت‌وگویی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خواستار ایفای نقشی «سازنده» از سوی آمریکا در منطقه غرب آسیا شد. خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که بلینکن در این تماس تلفنی از پکن خواست از نفوذ خود برای منصرف کردن ایران از حمله علیه رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق استفاده کند. چین با تایید انجام شدن این گفت‌وگوی تلفنی گفت که وانگ یی «محکومیت قوی این حمله توسط چین» را به بلینکن ابراز کرده و بر حق «غیرقابل نقض» امنیت اماکن دیپلماتیک و ضرورت احترام گذاشتن به استقلال و حاکمیت ایران و چین تاکید کرد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: چین به ایفای نقشی سازنده در حل‌وفصل مسئله خاورمیانه ادامه می‌دهد و به آرام‌کردن وضعیت کمک می‌کند. او افزود: آمریکا باید به ویژه، نقش سازنده‌ای ایفا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار