کد خبر: ۲۳۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳
اگر شما نیز کودکی دارید که منتظر راه رفتن او هستید و با اولین قدم‌های دلبند خود هیجان زده و خوشحال می‌شوید، باید به شکل اصولی راه رفتن را به کودک خود آموزش دهید.

اگر شما نیز کودکی دارید که منتظر راه رفتن او هستید و با اولین قدم‌های دلبند خود هیجان زده و خوشحال می‌شوید، باید به شکل اصولی راه رفتن را به کودک خود آموزش دهید. ازآنجاکه هر کودک نوپا اولین قدم‌های خود را ناشیانه برمی‌دارد و ممکن است بارها به زمین بخورد، کمی شما را نگران می‌کند. این فرایند کاملا طبیعی است؛ اما برای این‌که بتوانید راه رفتن اصولی و بدون خطر را به کودک خود بیاموزید، می‌توانید از تجهیزاتی مانند واکر کودک استفاده کنید. این وسیله به‌عنوان یک همیار ایده‌آل برای پدرها و مادرها به آن‌ها کمک می‌کند که نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که از بابت جنبه‌های حرکتی کودک خود دارند را دور ریخته و از اولین قدم‌های دلبند خود لذت ببرند. با ما همراه باشید تا بهترین واکر کودک را برای آموزش راه رفتن او معرفی کنیم.

بهترین واکرها برای آموزش راه رفتن کودک

واکر کودک

واکر نوعی اسباب بازی ایمن و جذاب با طراحی ویژه است و جنبه‌های آموزشی بی‌نظیری دارد. این تجهیز عصامانند متناسب با قد کودکان طراحی شده و این امکان را فراهم می‌سازد که کودکان نوپا با تکیه به آن و حفظ ارگونومی بدن خود قدم بردارند. استفاده از این وسیله باعث می‌شود که فشار کمتری به پای کودک وارد شود و کودک بدون احساس خستگی تلاش بیشتری برای یادگیری داشته باشد. این وسیله ارگونومیک علاوه‌بر ساختار استاندارد و متناسب با روند حرکتی کودک، آزادی عمل بچه را حین راه رفتن افزایش می‌دهد.

زمانی که کودک از راه رفتن خسته شود، به‌راحتی می‌تواند واکر خود را رها کرده و بنشیند. واکر کودک انواع مختلفی دارد و از متریال‌های متنوعی مانند چوب، پلاستیک یا حتی فلز ساخته می‌شود. آن‌چه در تمام مدل‌های واکر اسباب بازی یکسان است، ساختار کلی آن شامل چهار چرخ و یک دسته تکیه‌گاه است که عملکرد این وسیله را ممکن می‌سازد. آن‌چه سبب تفاوت در انواع واکر می‌شود، طراحی ظاهری آن و افزودنی‌های سرگرم‌کننده است که استفاده از این وسیله حرکتی را برای کودکان جذاب‌تر می‌سازد.

ویژگی‌های بهترین واکر کودک

پروسه قدم برداشتن و راه رفتن در کودکان مختلف با یکدیگر متفاوت است. درصورتی‌که کودک نوپا مشکل حرکتی خاصی نداشته باشد، در یک بازه زمانی مشخص شروع به قدم برداشتن و راه رفتن می‌کند. یک واکر کودک مناسب باید با قد دلبند شما تناسب داشته باشد. در نمونه استاندارد این وسیله پای کودک به‌صورت کامل روی زمین قرار می‌گیرد.

بهترین واکر برای آموزش راه رفتن کودک باید علاوه‌بر ساختار استاندارد و ویژگی‌های کیفی به تجهیزات جانبی سرگرم‌کننده ازجمله بازی‌های موزیکال، اسباب بازی‌های سوت‌دار و بازی‌های فکری مجهز باشد. درصورتی‌که این وسیله از جنبه و کارکرد سرگرمی برخوردار باشد، سرعت راه رفتن کودک را افزایش می‌دهد؛ چون کودک با لذت بیشتری از وسیله استفاده می‌کند و بدون این‌که ترسی بابت قدم برداشتن داشته باشد، مهارت‌های حرکتی خود را تقویت می‌کند. واکر موزیکال یا واکر اسباب بازی مجهز به سرگرمی‌های مختلف، حس کنجکاوی کودک را تقویت کرده و علاقه او را برای یادگیری افزایش می‌دهد. استفاده از چنین واکرهایی به کودکان نوپا کمک می‌کند علاوه‌بر تقویت مهارت‌های فیزیکی، مهارت‌های ذهنی و رفتاری خود را نیز ارتقا دهند.

نکته

زمانی که کودک از قدم برداشتن به کمک واکر خسته شود، می‌تواند به دسته‌های آن تکیه داده و برای حفظ تعادل، نیروی وزن خود را از طریق دسته‌ها به واکر کودک اعمال کند؛ درنتیجه آسیبی متوجه ستون فقرات فرزند شما نخواهد بود. طراحی افزودنی‌های سرگرم‌کننده و تجهیزات موزیکال روی واکر کودک، او را سرگرم می‌سازد و بدون این‌که فرزندتان احساس ناراحتی یا ناخوشایندی داشته باشد، ضمن استفاده از ابزارهای بازی روی واکر، زمان بیشتری روی پاهای خود ایستاده و ماهیچه‌های پا را قوی ‌می‌سازد. از دیگر ویژگی‌هایی که در انتخاب یک واکر مناسب جلب توجه می‌کند، می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تاشو واکر، قابلیت جداسازی اسباب بازی‌های روی آن و سایر ویژگی‌های کیفی اشاره کرد.

بهترین واکرها برای آموزش راه رفتن کودک

واکر کودک بهتر است یا روروئک؟

واکرها تاثیرات مثبت بسیاری در روند حرکت کودک دارند‌. کودکان از یک سنی به بعد تمایل زیادی برای راه رفتن نشان می‌دهند؛ در‌صورتی‌که عضلات پای آن‌ها به اندازه کافی قوی نیست و ممکن است بارها به زمین بخورند. استفاده از روروئک نیز می‌تواند علاوه‌بر افزایش توانایی‌های حرکتی کودک، دامنه حرکتی او را گسترش دهد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از این وسیله انتخاب مناسبی برای آموزش راه رفتن کودک نیست، در‌حالی‌که حتی در استفاده از واکر نیز خطرات احتمالی وجود دارد. در‌صورتی‌که در انتخاب این وسیله حرکتی به طراحی ارگونومی و استانداردهای لازم توجه داشته باشید، استفاده از آن برای کمک به راه رفتن فرزندتان مانعی ایجاد نمی‌کند. یک روروئک استاندارد دارای پایه‌های محکم، شورتی باکیفیت، تجهیزات سرگرم‌کننده و اسباب بازی‌های موزیکال است و می‌تواند ضمن ارضای هیجان کودک، اعتمادبه‌نفس او را هنگام راه رفتن افزایش دهد.

نکته

در مقایسه برتری این دو وسیله می‌توان گفت که واکر کودک انتخاب بهتری به نظر می‌رسد؛ چون کودک در استفاده از آن عملکرد آزادانه‌تری دارد. والدین می‌توانند بدون این‌که حس لجبازی را در کودک خود ایجاد کنند یا زمان مشخصی برای تمرین راه رفتن او تعیین کنند، دلبند خود را برای یادگیری آزاد بگذارند؛ به این ترتیب هر زمان که کودک از راه رفتن خسته شود، می‌تواند واکر را رها کرده و به سراغ اسباب بازی دیگری برود. بچه‌ها در استفاده از واکر کودک به کمک والدین و بزرگ‌ترها نیازی ندارند. این‌که انتخاب شما در آموزش راه رفتن به کودک دلبندتان کدام یک از وسایل و تجهیزات حرکتی است، به سلیقه خودتان بستگی دارد. آن‌چه در‌این‌ بین اهمیت می‌یابد، خرید این لوازم آموزشی و سیسمونی از یک منبع معتبر به منظور تامین جنبه‌های ایمنی آن است.

بهترین واکرها برای آموزش راه رفتن کودک

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به واکر کودک صحبت کردیم و ضمن بررسی اهمیت استفاده از این وسیله، بهترین واکر اسباب بازی را برای کمک به قدم برداشتن کودک مورد بررسی قرار دادیم. حتما شما به‌عنوان والدین هیجان زیادی برای راه رفتن فرزند نوپای خود دارید. پیش از این‌که کودکان را به قدم برداشتن وادارید، باید زمینه لازم برای آموزش راه رفتن آن‌ها را فراهم سازید. واکر کودک به‌عنوان یک نوع اسباب بازی با جنبه‌های کاربردی در تقویت مهارت‌های حرکتی و قدم برداشتن کودکان نوپا تاثیرات مثبت زیادی دارد. به شرط آن‌که در انتخاب این وسیله علاوه‌بر جنبه‌های سرگرمی و بازی به فاکتورهای ایمنی و ویژگی‌های استاندارد آن توجه داشته باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار