کد خبر: ۲۳۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به رام شدن طلا در بازار همپای سکه، از کاهش قیمت‌ها در بازار داخل نسبت به روز گذشته (شنبه) خبر داد و تاکید کرد که خوشبختانه بازار در آرامش به‌ سر می‌برد؛ هیچگونه التهابی در بازار نیست و به نوعی می‌توان گفت بازار رکود هم دارد.

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار

از ابتدای هفته‌ گذشته (۱۸ فروردین ماه) همزمان با آغاز فعالیت بازار سکه و طلای داخلی به صورت کاملا رسمی و بازگشایی تمامی واحدها، ریزش در قیمت بازار سکه و تا حدودی طلا آغاز شد؛ اما با توجه به روند چشمگیر صعودی قیمت جهانی طلا، قیمت طلا همپای انواع قطعات سکه پیش نمی‌آمد و بعضا افزایشی رقم می‌خورد؛ اما تعطیلی امروز بازارهای جهان، بر اثر کاهش نرخ ارز در داخل افزود و قیمت طلا را همچون سکه کاهش داد. 

با توجه به پاسخ شب گذشته ایران به اسرائیل انتظار می رفت بازار سکه و طلا نیز روند افزایشی به خود بگیرد، اما این بازار نیز همچون بازار دلار کاهشی شده و خوشبختانه بازار در آرامش به سر می‌برد. در همین زمینه نادر بذرافشان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به روز گذشته گفت: قیمت‌ها نسبت به اوج خود فاصله گرفته و با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز جاری و کاهش نرخ ارز در داخل، منجر به ریزش قیمت‌ها در بازار انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا شده است؛ به گونه‌ای که در آخرین معاملات امروز بازار (یکشنبه) سکه ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۹ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: خوشبختانه بازار  بسیار آرام و به دور از هرگونه التهاب است؛ البته شرایط رکود همچنان بر آن حاکم است و تقاضایی برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیست.

این مقام صنفی ضمن تاکید بر اینکه ثبات قیمت اونس جهانی طلا (با توجه به تعطیلی امروز بازارهای جهانی) و عدم تغییر قیمت آن نسبت به روز گذشته که همچنان ۲۳۴۳ دلار است و کاهش نرخ ارز در داخل سبب شد که قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی شود، ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی قیمت‌ها و ثبات، ادامه‌دار باشد.

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت‌ها  نسبت به روز گذشته و آخرین قیمت معاملاتی در بازار (امروز)، گفت:  سکه تمام طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید هر قطعه سکه تمام طرح قیمت نیز در بازار امروز با بهای ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به پایان برد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش بها داشته است.  نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۲۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته‌اند و به‌ترتیب در بازار امروز ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش، در بازار امروز، هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت حباب سکه گفت: با توجه به کاهش قیمت طلا (و البته کاهش کمتر نسبت به سکه) حباب سکه نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دارای حباب است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار