کد خبر: ۲۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
یک شرکت ایرانی فعال در زمینه پوشش های صنعتی موفق به تولید رنگ های عایق حرارتی و رطوبتی با استفاده از فناوری نانو برای کاهش اتلاف حرارت ساختمان شد.
علی بیگدلی مدیرعامل این شرکت گفت: این محصول بازده قابل توجهی درعایق سازی حرارتی داشته و تا کنون در پروژه های ساختمانی شهر های مختلف کشور از جمله تهران، شیراز، مشهد و گیلان مورد استفاده قرار گرفته است.
وی بیان کرد: عایق سازی ساختمان ها وصرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مسائل مورد توجه در جوامع مدرن است، روش های مختلفی از جمله کاربرد پشم شیشه و پلی استایرن برای عایق کاری ساختمان ها و تأسیسات وجود دارد، در این روش ها لازم است دیوار ها و سقف دوجداره شوند تا عایق بتواند در فضای بین دو جدار قرار گیرد، ازاین رو اعمال آن ها درساختمان های ساخته شده و دوجداره کردن دیوارها و سقف امری بسیار مشکل و هزینه بر خواهد بود، ضمن اینکه این گونه عایق ها با گذر زمان و جذب رطوبت کارآیی خود را از دست می دهند.
بیگدلی اظهارکرد: نانورنگ های عایق حرارتی تولید شده در این شرکت با استفاده از گونه ای نانوکامپوزیت تولید شده که می تواند جایگزین کاربرد عایق های متداول شود.
به گفته وی ، این شرکت پس از سه سال تلاش، موفق به تولید وعرضه صنعتی این نانو رنگ های عایق حرارتی شده است.
وی ادامه داد: نانورنگ های عایق تولیدی این شرکت بدون نیاز به تخریب لایه های زیرین و به آسانی بر روی سطوح ساختمان های ساخته شده قابل پوشش دهی هستند، استفاده از این رنگ ها که قابلیت عملکرد در بازه دمایی بین 40 درجه زیر صفر تا 160 درجه سانتی گراد را دارند.
بیگدلی افزود: محصول تولیدی این شرکت که دارای تأییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است، یک رنگ پایه آب و فاقد حلال است وبا محیط زیست سازگاراست، این پوشش به صورت بی رنگ و یا با رنگ دلخواه مصرف کننده ارائه می شود و قابلیت اجرا به شکل های اسپری، رول و قلم مو دارد.
وی یادآور شد: نانو رنگ عایق تولید شده در این شرکت تا کنون به طورعمده به کشورعمان صادر شده است، اقداماتی هم در خصوص فروش به کشورهای عراق، امارات و لبنان صورت گرفته است.این شرکت، برای محصول خود گواهی ثبت اختراع تهیه کرده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: