کد خبر: ۲۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی برای تشکیل شرکت های دانش بنیان توسط اساتید و محققان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور آمادگی دارد و تمهیدات لازم برای تسریع روند تشکیل شرکت های دانش بنیان توسط معاونت علمی فراهم شده است.
 علی وطنی در دیدار با پروفسور الکساندر سیفعلیان یکی از دانشمندان برجسته حوزه سلول های بنیادی، اظهار کرد: با توجه به اقدامات ارزشمند ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در شناسایی و جلب مشارکت اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور و آماده سازی زمینه های همکاری و بازگشت این عزیزان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده حمایت از بازگشت این عزیزان به کشور است.
وطنی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های چندین ساله علمی پروفسور سیفعلیان افزود: توسعه همکاری های علمی اساتید برجسته ای چون پروفسور سیفعلیان برای توسعه علوم و فناوری های کشور بسیار ارزشمند است و باید از دانش و توانمندی های ایشان در حوزه علوم سلول های بنیادی بهره مند شویم.
همچنین پروفسور سیفعلیان در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ظرفیت ها و دستاوردهای ارزشمند کشور برای همکاری در زمینه های علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و تربیت دانشجویان در مقطعPHD و پسا دکتری اعلام آمادگی کرد.
در ادامه این دیدار، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی ضمن تقدیر از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فرایند بهره مندی از دانش و توانمندی های دانشمندان ایرانی گزارش جامعی از برقراری ارتباط علمی ستاد سلول های بنیادی با دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور به ویژه پروفسور الکساندر سیفعلیان ارائه کرد.
در این دیدار نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی هم ضمن تقدیر از حضور فعالانه پروفسور سیفعلیان در برنامه های علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ستاد و تشریح برنامه های حمایتی صندوق از بازگشت دانشمندان ایرانی به کشور، آمادگی خود را برای اختصاص کرسی افتخاری به همراه تامین هزینه های 2 دانشجوی پسا دکتری در سال اعلام کرد.
سیفعلیان، دانشمند برجسته ایرانی الاصل مقیم انگلیس و بنیانگذار نانوپزشکی بازساختی در این کشور است که به دعوت معاونت علمی ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است،

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: