کد خبر: ۲۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
نخستین جشن ملی ساردین ماهیان به میزبانی جزیره قشم و مرکز بین الملل رشد با هدف ارتقای ارزش افزوده محصولات شیلاتی برگزار شد.
مدیر شیلات شهرستان قشم روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: صید سالانه بیش از 60 هزار تن ساردین ماهیان در آب های هرمزگان و نقش کلیدی قشم در این بخش، نشانگر ذخیره مناسب این آبزیان در آب های استان است و این موضوع بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت می افزاید.
محمد پرورش با انتقاد از روند تبدیل ماهی های صید شده ساردین به پودر ماهی، گفت: در آینده نزدیک با تحقق برنامه های در دست اجرای سازمان شیلات کشور، از این ذخایر ارزشمند به منظور استفاده خوراکی انسان، استفاده های بهینه تری می شود.
وی بیان کرد: جذب سرمایه گذاران برای شکل گیری و گسترش صنایع جانبی مرتبط با این حوزه و افزایش ارزش افزوده این آبزیان، نقش موثری در اقتصاد این منطقه ایفا می کند و باید از این فرصت به منظور تقویت چرخه اقتصادی کشوره بهره برد.
پرورش اضافه کرد: با توجه به اینکه سیاست سازمان شیلات ایران افزایش بهره بردای از منابع آبی کمتر برداشت شده و ارتقای ارزش افزوده محصولات شیلاتی است، برگزاری اینچنین جشن ها و نشست های تخصصی می تواند تاثیر مثبتی ایفا کند.
جشن ساردین ماهیان صبح امروز شانزدهم دی با حضور مسئولان سازمان شیلات ایران، مقامات استانی، تعاونی های صیادی نمونه و مروجان برتر و بعد از ظهر درقالب نشست تخصصی با محوریت ارزش افزوده، توسعه بازار و فرآوری برگزار می شود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: