کد خبر: ۲۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
معاون فني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره کل را در هفته منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: منابع طبيعي به عنوان بستر توسعه پايدار مطرح است.
قاسم حقاني هفته منابع طبيعي را فرصت مناسبي براي جلب مشارکت حداکثري مردم در زمينه حفظ و احياي منابع طبيعي تجديد شونده دانست و اظهارداشت: از آنجايي که منابع طبيعي به عنوان بستر حيات و توسعه پايدار مطرح و اين ثروت متعلق به همه نسل‌ها است، ضرورت ايجاب مي‌کند تا همه اقشار جامعه در حفظ آن تلاش کنند.
 
وی اضافه کرد: به همين منظور هفته منابع طبيعي فرصتي است تا با همکاري تمامي دستگاه‌هاي اجرایي فرهنگ منابع طبيعي گسترش يابد.   
 
معاون فني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران با بيان اين که شعار هفته منابع طبيعي امسال با عنوان "مديريت جامع منابع طبيعي با مشارکت مردم"  نام‌گذاري شده است، به سياست‌هاي اجرایي اين هفته اشاره کرد و افزود: در هفته منابع طبيعي امسال علاوه بر توزيع و کاشت نهال با مشارکت مردم و اطلاع رساني از اقدامات و عملکرد اين اداره کل، براساس سياست‌هاي اجرایی ابلاغ شده از سوي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور برنامه‌هاي ويژه‌اي با مشارکت دستگاه‌هاي اجرایي، سازمان‌هاي مردم نهاد و دستگاه‌هاي عضو نهضت سبز در اين هفته اجرا می‌شود.
 
حقاني خاطرنشان کرد : معرفي پروژه‌هاي بين المللي در حال اجرا، استفاده از ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي مرتبط از جمله آموزش  پرورش، صدا و سيما، محيط زيست و شهرداري‌ها، تجليل از فعالان بخش منابع طبيعي، اصحاب رسانه و خانواده‌هاي شهداي منابع طبيعي و بازديد مسئولان و دوستداران طبيعت از پروژه‌هاي موفق، از جمله سياست هاي اجرایي در اين هفته است. .
 
وي در ادامه به اعلام عناوين روزشمار اين هفته پرداخت و يادآور شد: روزشمار هفته بزرگداشت منابع طبيعي و آبخيزداري امسال به ترتيب از ۱۵ اسفند - جشن درختکاري،  ۱۶ اسفند- منابع طبيعي، رسانه و فرهنگ سازي، ۱۷ اسفند - منابع طبيعي، جنگلبان، حفاظت و قانون، ۱۸ اسفند - منابع طبيعي، آموزش، پژوهش و نيروي انساني، ۱۹ اسفند - منابع طبيعي، بسيج سازندگي و همياران طبيعت، ۲۰ اسفند - منابع طبيعي و مديريت جامع حوزه‌هاي آبخيز و ۲۱ اسفند - منابع طبيعي، آموزه هاي ديني و سازمان‌هاي مردم نهاد است.
 
هفته بزرگداشت منابع طبيعي و آبخيزداري هر سال از ۱۵ اسفند تا ۲۱ اسفند برگزار مي‌شود.

منبع: مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: