کد خبر: ۲۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
یکی از ابزار برای ایجاد تغییر بر روی عکس ها برنامه فتوشاپ است.
 کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتماً نام فتوشاپ، نرم افزار معروف شرکت Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و ترفند های زیر را بخوانید.

برگرداندن آخرین انتخاب

اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید.
 
تولید کپی ها

زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید. ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید. ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.)، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید.
 
سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها

اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید. این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند.

ترفندهای بسیار مفید در PHOTOSHOP (قسمت دوم)

برگشت به حالت های پیش فرض فتوشاپ

احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فتوشاپ را ببندید. یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد.
 
چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند

این امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است. شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید.
 
ترسیم خطوط مستقیم

اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید.

خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید

اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید.
 
ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی

کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید.
 
حذف لکه ها یا خراش های تصویر

اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد. روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی 20 % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید. پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند.

ترفندهای بسیار مفید در PHOTOSHOP (قسمت دوم)

ادغام لایه های مرئی در یک حرکت

برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید.
 
گردش روی تصویر

در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید. برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید. برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید.
 
کنترل یا Tracking

Tracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات. برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری (نه به صورت عددی) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر: