کد خبر: ۲۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کشور آفریقایی مغرب در پی کاهش نزولات آسمانی طرحی را به ارزش چند صد میلیون یورو برای مقابله با خشکسالی به اجرا در می آورد.

به گزارش نشریه فرانسوی زبان 'ژون آفریک' ، پادشاه مغرب در پی بروز کاهش بارندگی در ماههای گذشته از دولت این کشور خواست طرح جامعی را برای مقابله با پیامدهای خشکسالی در این کشور به مورد اجرا درآورد.
براین اساس، دولت مغرب طرحی را برای مقابله با خشکسالی تصویب کرده که ارزش آن بیش از چهارصد میلیون یورو اعلام شده است.
کشاورزی از عمده محورهای اقتصادی کشور آفریقایی مغرب است و به همین علت هنگامی که شرایط برای کشاورزی مناسب است ، اقتصاد کشور نیز از رشد مطلوبی برخوردار می شود.
براساس طرح دولت مغرب ، تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی، حفاظت از منابع حیوانی و گیاهی و حمایت مستقیم از محصولات کشاورزی سه محور عمده مبارزه با خشکسالی در سال جاری میلادی اعلام شده است.
کشاورزی نزدیک به پانزده درصد از تولید ناخالص ملی کشور مغرب را تشکیل می دهد. از سوی دیگر 40 درصد از نیروی کار این کشور در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند که این بیانگر اهمیت کشاورزی در این کشور است.
این گزارش حاکیست که در سال 2008 میلادی به علت اجرای 'طرح سبز'، سهم کشاورزی در تولید خالص ملی در سال 7/7 درصد افزایش یافت به گونه ای که در سال 2015 میلادی 11 میلیارد یورو از تولید ناخالص ملی مغرب از محل صنعت کشاورزی بوده است.
کمیسیون عالی برنامه ریزی سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرده است که کاهش نزولات آسمانی در مغرب تاثیرات منفی بر این کشور داشته به گونه ای که رشد بخش کشاورزی اندکی بیشتر از یک درصد پیش بینی شده است در حالی که در سال گذشته میلادی رشد بخش کشاورزی مغرب بیش از دو و نیم درصد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: