کد خبر: ۲۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
رئیس سازمان فضایی ایران ضمن اعلام برنامه راهبردی 10 ساله ، از آغاز مطالعه، طراحی و ساخت دو ماهواره دانشجویی برای تسهیل تحقیقات خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین ، محسن بهرامی  در مراسم روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران اظهار داشت : قرار است دو ماهواره مزبور با هدف تسهیل تحقیقات دانشجویی و آشنایی بیشتر دانشجویان با این فناوری پس از انجام کارهای مطالعاتی ، وارد مرحله ساخت خواهد شد.
وی گفت : سازمان فضایی ایران اقدام به تدوین برنامه راهبردی 10 ساله دوم کرده و افزود: برنامه تدوین شده برای این منظور به زودی برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.
بهرامی خاطرنشان ساخت: امسال دستاوردهای بومی قابل توجهی در بخش فناوری فضایی نصیب ملت و کشورمان شده و جایگاه ایران را در فناوری فضایی ارتقا خواهد داد.
رئیس سازمان یاد شده ، ضمن تاکید بر پژوهش و توسعه بومی سازی، فناوری فضایی را از مهمترین اهداف این سازمان در برنامه راهبردی 10 ساله دوم دانست.
وی توجه به توانمندی های داخلی و بومی سازی فناوری فضایی را از دیگر برنامه مهم این سازمان برشمرد و افزود: توسعه ارتباطات بین المللی برای انتقال دانش فنی فضایی در دستور کار قرار گرفته است.
بهرامی برنامه امسال را همکاری با سازمان های بین المللی مرتبط با فناوری فضایی و کسب ریاست شورای فضایی توسط جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دستاوردی ارزشمند یاد کرد.
روز ملی فناوری فضایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران عصر چهارشنبه برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: