کد خبر: ۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با اجرای برجام، تجارت محصولات کشاورزی، جایگاه قرنطینه ای و حجم عملیات سازمان حفظ نباتات کشور افزایش یافت.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی باغستانی افزود: با توافق هسته ای و لغو تحریم ها، تعاملات بین المللی به ویژه در مسائل قرنطینه ای با دیگر کشورها رو به افزایش گذاشته است.
وی درباره تاثیر لغو تحریم ها برکیفیت سموم نیز گفت: بستر لازم برای بهره گیری در زمینه ارتقای کیفیت و افزایش دانش سموم از کشورهای اروپایی فراهم شده است.
رئیس سازمان حفط نباتات ادامه داد: به دست آوردن منابع و مواد اولیه با کیفیت برای افزایش کیفیت سموم تولید داخلی، در دستور کار سازمان قرار دارد.
باغستانی درباره اقدام های این سازمان در زمینه مبارزه با آفات گندم در سالجاری نیز گفت: تاکنون در بیش از 300 هزار هکتار از مزارع خوزستان، مبارزه با علف های هرز گندم داشته ایم.
وی با یادآوری بارندگی ها در استان های ایلام و کرمانشاه افزود: افزایش بارندگی ها، احتمال افزایش بیماری زنگ و علف های هرز گندم را بیشتر می کند؛ ازاین رو شبکه های پیش آگاهی را فعال کرده ایم.
سالانه بین 24 تا 28 هزار تن سم در کشور عرضه می شود که چهار هزار تن آن در سبد صادراتی قرار می گیرد.
وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش اعلام کرد که با روی کارآمدن دولت یازدهم، تلاش شده ضریب امنیت غذایی با اتکا به تولیدات داخلی افزایش یابد.
بررسی ها و آمارها نیز از افزایش 67 درصدی میزان خرید گندم داخلی از 4.8 میلیون تن در سال 92 به بیش از هشت میلیون تن در سال 94، افزایش 400 هزار تنی تولید شکر استحصالی از چغندرقند و نیشکر نسبت به سال 92 با تولید یک میلیون و 500 هزار تن در سال 94 و دستیابی به رکورد بی سابقه تولید این محصول در 20 سال گذشته حکایت می کند.
در دو سال گذشته، وزارت جهاد کشاورزی به رونق اقتصادی، توسعه و تجارت محصولات کشاورزی نگاه استراتژیک داشته به طوری که با مجموعه اقدام های صورت گرفته، تراز تجاری کشاورزی و غذایی روند مثبت را طی کرده و از منفی 8.1 میلیارد دلار سال 92 به منفی 5.4 میلیارد دلار در سال 93 بهبود یافته است.
در این مدت، واردات و مازاد بر نیاز مصرف برای حمایت از تولید داخل 30 درصد کاهش و بخش کشاورزی توانسته است در فضای کسب و کار کشور سهم 32.6 درصدی را به خود اختصاص دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: