کد خبر: ۲۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
ابراهیم حاتمی کیا در مراسم تجلیل از چهار دهه فعالیت ارزنده پرویز پرستویی جنس حضور این بازیگر را در سینمای کشور همچون حضور پهلوان تختی در حوزه ورزش دانست.
وی افزود: سوپراستارها عزیزانی هستند که در جامعه خود برای مردم خاطره می شوند و دیگر نمی توان آنان را از حافظه ها پاک کرد به طوری که مردم آنچه را که می خواهند در قامت آن هنرمند می بینند.
وی ادامه داد: پرویز پرستویی نیز جزء این دسته است که ستاره خودش را دارد به عبارتی وی همچون یک پهلوان در دنیای سینما است.
این کارگردان پیشکسوت که به همراه پرستویی خالق فیلم های مطرحی همچون چه و بادیگارد بوده خاطرنشان کرد: زمانی که با پرستویی در دریای هنر شنا می کنم احساس امنیت دارم و دست و پای خود را گم نمی کنم.

** پشت صحنه زندگی پرستویی زیباتر از فیلم هایش است
شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: من علاقه ای برای نزدیک شدن به مشاهیر ندارم چرا که با توجه به آرمان هایی که در دوره جوانی داشته ایم زمانی که پشت صحنه زندگی آنان نزدیک می شویم، می بینیم آن چیزی که تصور می کردیم نیست.
محسن مومنی افزود: اما زمانی که پشت صحنه زندگی پرویز پرستویی را از نزدیک دیدم متوجه شدم که پشت صحنه او از فیلم هایش زیباتر است.
مومنی شریف، پرستویی را فردی بی حاشیه خواند که نسبت به مسائل اجتماعی احساس تعهد می کند.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال دیده ایم که اگر در جایی زلزله ای اتفاق افتاده پرستویی بدون هیچ تبلیغی در آن مکان حضور می یافت؛ یا حتی در زندان ها حضور پیدا می کرد و زندانیان را با کتاب های دفاع مقدس آشنا می کرد در حدی که یک نوجوان محکوم به اعدام را از مرگ نجات داد و از یک سارق، «کتابفروش» ساخت.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی این موارد را موجب محبوبیت بیشتر پرویز پرستویی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که قدر چنین ثروتی را بدانیم.

** هنرمندان جز میراث فرهنگی ما محسوب می شوند
مریلا زارعی بازیگر نیز در آئین تجلیل از چهار دهه فعالیت ارزنده ستاره سینمای ایران (پرویز پرستویی) اظهارکرد: هنرمندان جز میراث فرهنگی ما محسوب می شوند همانطور که موظفیم از آثار باستانی مراقبت کنیم بزرگترین مراقبت ما از هنرمندان نیز این است که دل آنان را نشکنیم.
وی سپس درباره فیلم آژانس شیشه ای که پرویز پرستویی در آن بازی کرده و تاثیری که این فیلم بر زندگی او داشته حرف زد و گفت: سینما را جدی بگیریم سینما و فیلم ساز آنقدر مهم هستند که مسیر زندگی افراد را تغییر می دهند.
زارعی، پرویز پرستویی را بازیگری بااحساس معرفی کرد که در جامعه موج ایجاد می کند و از اینکه دو بار تجربه همکاری با این هنرمند را داشته اظهار خوشحالی کرد.
در ادامه این آیین، منوچهر محمدی تهیه کننده سینما و تلویزیون که سابقه همکاری در یک سریال و دو فیلم سینمایی با پرستویی را داشته، گفت: دیگر نمی توان گفت: پرستویی یک ستاره است چرا که وی به یک مرتبه ای در سینمای ایران رسیده که باید از او به عنوان هنرمند الگو نام برد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار