کد خبر: ۲۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
رضا نجفی سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اعضای شورای حکام پس از بررسی گزارش آمانو از اجرایی شدن برجام و عمل ایران به تمام تعهداتش استقبال کردند و قرار شد مدیرکل آژانس به همین منوال به گزارش دهی خود ادامه دهد.
نجفی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص تصمیم امروز شورای حکام برای قطعنامه 2231 گفت: در جلسه امروز شورای حکام گزارش آقای آمانو مد نظر قرار گرفت و کشورها نیز از اینکه برجام اجرایی شده و ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده بسیار استقبال کردند .البته یک بحثی هم در خصوص جزئیات گزارش شد که آقای آمانو مجددا تاکید کرد که گزارش را طبق همین روال ادامه خواهد داد و در خصوص ارائه جزییات تنها مواردی که ضرورت داشته باشد را اعلام می کند
سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص موضوع بازرسان ویژه در خصوص اجرای برجام در ایران گفت : ما بازرسان ویژه ای در ایران نداریم بلکه تمام آنها انتصابی هستند که برای همه کشورها لیستی از آنها تعیین شده که برای همه کشورها قابل قبول است.
وی اظهارداشت: این بازرسان می توانند در پروسه بازرسی حضور داشته باشند که البته به این معنا نیست که همه آنها همزمان در یک کشور حضور داشته باشند بلکه هر تعداد که لازم باشد می توانند در یک زمان خاص حضور پیدا کنند.
نجفی همچنین تاکید کرد که در خصوص برجام این توافق دو طرفه است . طرف مقابل هم باید به تعهدات خود را کامل و با حسن نیت عمل کند. البته بعد از اجرای برجام هیات های مختلفی در سطوح به ایران سفر کردند که این نشان می دهد علائم نتیجه بخشی اجرای برجام در حال ظاهر شدن است.
وی گفت ما انتظار داریم با توجه به لغو تحریم های شورای امنیت و تحریم های یک جانبه و چند جانبه این امر موجب سهولت همکاری ها گسترده با ایران شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: