کد خبر: ۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
اوباما:
رئیس جمهوری آمریکا با حضور در کنفرانسی خبری با اشاره به اینکه عدم توافق با ایران را به یک توافق بد ترجیح می‌دهم، گفت: تاریخ طولانی بی‎اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از سایت کاخ سفید؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در کاخ سفید در کنفرانس خبری در مورد شکست سنگین دموکرات‎ها در انتخابات میان دوره‎ای مجلس نمایندگان سخن  گفت.
 
اوباما در ابتدای این نشست گفت که شب گذشته ، شب خوبی برای جمهوری خواهان بود؛ او گفت مایل هستم این پیام را به مردم آمریکا بدهم و بگویم که مسئولان کشور به سختی در حال تلاش هستند.
 
وی افزود:من مایل هستم با جمهوری خواهان و کنگره جدید همکاری کنم؛او ادامه داد که می‌خواهم در دو سالی که از ریاست‌جمهوری‌ام مانده، بهترین عملکرد را داشته باشم .
 
رئیس جمهور آمریکا در مورد نحوه همکاری دولتش با کنگره گفت: از کنگره درخواست خواهیم کرد که مجوزی جدید برای استفاده از نیروی نظامی در ائتلاف ضد داعش صادر کند.
 
وی همچنین از کنگره درخواست کرد از حملات نظامی بر ضد داعش حمایت کند.
 
آقای اوباما در مورد همکاری دولت با کنگره در مورد موضوعات مختلف گفت: می‎خواهیم طوری با کنگره تعامل کنیم که بهترین و بیشترین کارآیی را داشته باشیم ، اما ممکن است در مورد دستورات ریاست جمهوری و قوانین تصویب شده کنگره ، اختلافاتی داشته باشیم؛ این کاملا طبیعی است و ذات دموکراسی همین است.
 
وی در ادامه صحبت‎هایش در مورد حمایت کنگره از طرحهای دولت خویش در مورد مبارزه با ابولا گفت از کنگره می خواهم بودجه لازم را برای مبارزه با این بیماری مهلک و حمایت از نیروهای آمریکایی تصویب کند.
 
رئیس جمهور آمریکا ضمن بیان این سخن که ما کارهای بزرگی برای انجام دادن داریم خواستار همکاری کنگره با دولت در مورد تصویب بودجه شد.
 
آقای اوباما ضمن بیان این نکته که هر تغییری ، ثمره انتخابات است ، اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی مصمم است اقدام اجرایی در خصوص قوانین مهاجرت را عملی کند.وی در مورد مذاکرات با ایران گفت مذاکرات باعث شد ذخیره مواد هسته ای ایران کاهش پیدا کند.
 
اوباما بار دیگر مدعی شد:با جهان در خصوص اینکه ایران نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند ، متحد و هم نظر است.


وی مذاکرات را سازنده توصیف کرد.
 
وی اضافه کرد: تاریخ طولانی بی‎اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد که مانع دستیابی به توافق‎هسته‎ای شده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا در مورد توافق با ایران بار دیگر تاکید کرد من عدم توافق را به یک توافق بد ترجیح می‌دهم؛ تاریخ طولانی بی‎اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد که مانع دستیابی به توافق هسته‎ای شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مذاکرات هسته‎ای گفت: هدف ما این است که اطمینان یابیم ایران به سلاح هسته‎ای دست پیدا نمی کند.
 
اوباما مدعی شد: دستیابی ایران به سلاح اتمی باعث رقابت مخرب تسلیحاتی در غرب آسیا می‎شود و امنیت متحدین ما نظیر اسرائیل را تهدید می کند.
 
رئیس جمهور آمریکا افزود: طرح پیشنهادی ما به ایران نیازهای مشروع این کشور را تامین می‎کند و باعث می‎شود این کشور مرحله به مرحله از تحریم های بین‎المللی خارج شود
 
اوباما در مورد شرایط سوریه بار دیگر بر تسلیح و آمورش مخالفان به گفته وی میانه روی سوری تاکید کرد.
 
رئیس جمهور آمریکا در مورد مبارزه با داعش خاطرنشان کرد:راهبرد اولیه و اصلی ما بیرون راندن این گروه از خاک عراق است.
 
وی مدعی شد بر اثر حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا،داعش اکنون ضعیف تر شده است و قدرت مانور آن کاهش یافته است.
 
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار