کد خبر: ۳۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برنامه ریزی برای ساختن مدل فضایی و پرتاب ماهواره مخابراتی «ناهید1» و عملیاتی کردن سامانه مخابراتی بالنی در سال 1395 خبر داد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «حسن حدادپور» افزود: این پژوهشگاه برای طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی و مخابراتی در سال 95 برنامه هایی مانند ساخت و پرتاب مدل فضایی ماهواره ناهید1 دارد.
به گفته این مقام مسئول، عملیاتی کردن سامانه مخابراتی بالنی از دیگر برنامه های پژوهشگاه فضایی ایران است که در ارائه خدمات مخابراتی به مناطق دور از دسترس و اجتماعات فصلی یا موردی کاربرد دارد.
حدادپور درباره دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در سال 1394 به راه اندازی مرحله نخست مرکز آزمون و یکپارچه سازی سامانه های فضایی با هدف پشتیبانی از توسعه محصولات فضایی هم زمان با روز فناوری فضایی در چهاردهم بهمن ماه گذشته اشاره کرد.
وی، طراحی محموله مخابراتی باند KU، طراحی و ساخت چرخ عکس العملی، سازه ساندویچی لانه زنبوری مورد استفاده در ماهواره ها، ساخت مدل آزمایشگاهی بلوک انتقال مداری، توسعه و بومی سازی هشت فناوری گلوگاهی سامانه های فضایی و تکمیل ساختمان پایگاه فضایی قشم را از دیگر دستاوردهای این پژوهشگاه در سال 1394 برشمرد.
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران یادآوری کرد: فضا منبع بیکرانی است که همه ملت ها در آن سهم دارند و ایران نیز با تلاش متخصصان خود باید بتواند سهم مناسبی را از این منبع سرشار کسب کند.
طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی با قدرت تفکیک بالا برای کاربرد در حوزه های حمل و نقل، پزشکی، پایش محصولات کشاورزی و بلایای طبیعی چون سیل و زلزله در دستور کار این پژوهشگاه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: