کد خبر: ۳۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس دعوت به عمل آمده، هیات ایرانی 26 فروردین ماه با سفر به عربستان با وزیر حج این كشور و مسئولان مربوطه درباره حج 95 مذاكره می كنند.
سعید اوحدی روز چهارشنبه  افزود: در این نشست مسائل مختلف حج از جمله احقاق حقوق شهدای فاجعه منا پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: در صورت توافق طرفین برای اعزام زائران ایرانی به حج 95، تفاهمنامه ای همانند سالهای گذشته تنظیم و به امضا خواهد رسید.
اوحدی افزود: به رغم اینكه تاكنون این اقدامات باید طی دو ماه گذشته به انجام می رسید اما مسئولان مربوطه عربستان تاكنون نسبت به صدور ویزا برای اعضای هیات ایرانی هیچگونه اقدامی را نكرده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به رغم دعوت رسمی وزیر حج عربستان از هیات ایرانی برای انجام مذاكرت حج 95، اگر روادید به موقع آماده نشود این سفر انجام نخواهد شد.
پیشتر نیز اوحدی درمورد نوع رفتار مسئولان عربستان گفته بود: شاهد یك تناقض در رفتار و گفتار مقامات عربستان سعودی نسبت به موضوع پذیرش حجاج ایرانی هستیم كه امیدوارم بزودی رفع شود و چنانچه در تحقق آن جدی هستند اقدامات عملی را نیز بموقع انجام دهند.
وی همچنین ضمن توضیح در مورد تمهیدات انجام شده برای برگزاری حج سال 95 گفته بود: بطور قطع در نشست با مسئولان ذیربط عربستان نحوه تأمین و تضمین امنیت حجاج نیز گفت وگو خواهد شد.
سال گذشته 64 هزار زائری ایرانی برای انجام مناسك حج راهی عربستان سعودی شدند كه به دلیل بی تدبیری دست اندركاران حج عربستان، 461 زائر ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند و دولت عربستان تاكنون هیچ اقدامی برای احقاق حقوق از دست رفته جانباختگان برای بستگان درجه یك آنان انجام نداده اند.
برچسب ها: حج 95 ، اوحدی ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار