کد خبر: ۳۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
سفیر ایران در لهستان گفت: قرار گرفتن كشورمان در مسیر كریدور غرب به شرق و شمال به جنوب، مزیتی بزرگ برای كشورهای اروپایی از جمله لهستان برای مراودات تجاری با كشورهای آسیایی است.
رامین مهمانپرست امروز(پنجشنبه) با «مارك گروبارچیك» وزیر اقتصاد دریایی لهستان دیدار و دو طرف، درباره زمینه های همكاری دو كشور در حوزه كشتیرانی، حمل ونقل دریایی، شیلات و ساخت انواع كشتی ها از جمله كشتی های ماهیگیری و صیادی گفت وگو كردند.
وی در این دیدار با تاكید بر ظرفیت های همكاری های دو كشور در زمینه حمل ونقل دریایی، صنعت كشتی سازی و شیلات، به موقعیت ویژه ایران در منطقه اشاره كرد و گفت: قرار گرفتن كشورمان در مسیر كریدور غرب به شرق و شمال به جنوب، فرصت خوبی برای لهستان است تا با استفاده از آن بتواند مراودات تجاری با كشورهای آسیایی را افزایش دهد.
در این دیدار به موضوع هایی همچون «معرفی پروژه های جدید همكاری با هدف سرمایه گذاری مشترك بین شركت های ایرانی و لهستانی، امور تجاری مربوط به بنادر، جابه جایی كالا با استفاده از خطوط كشتیرانی و مزیت های حمل و نقل دریایی» پرداخته شد.
«مارك گروبارچیك» وزیر اقتصاد دریایی لهستان نیز در این دیدار از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای دعوت از وزیر راه و شهرسازی كشورمان برای سفر به لهستان به منظور آغاز گفت وگوها و همكاری های دوجانبه خبر داد.
در این دیدار دو طرف به همكاری های دانشگاهی درباره صنعت كشتی سازی و دریانوردی بین ایران و لهستان تاكید كردند.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر توسعه لهستان هفدهم اسفندماه در دومین همایش مشترك اقتصادی و تجاری با خراسان رضوی(به عنوان نماینده ایران) بر افزایش 10 برابری حجم مبادلات تجاری دو كشور تاكید كرد و از سفر دوباره هیات تجاری این كشور به ایران تا سه ماه آینده خبر داد.
نخستین همایش مشترك اقتصادی دی ماه 94 با سفر هیات 30 نفره ای از استان خراسان به لهستان برگزار شده بود.
بر اساس آمارها، در سال 2014 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و لهستان 75 میلیون دلار بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: