کد خبر: ۳۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
وزیران كشاورزی كشورهای عضو "جی هفت" در بیانیه ای مشترك بر تبادل اطلاعات در زمینه مقابله با بیماری های دامی و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات كشاورزی تاكید كردند.
در بیانیه پایانی نشست دو روزه وزیران كشاورزی كشورهای عضو جی هفت (آمریكا، كانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن) در شهر نیگاتا ژاپن، همچنین بر جذب نیروی كار جوان و زنان در بخش كشاورزی برای مقابله با مشكلات تامین موادغذایی متاثر از تغییرات آب و هوایی تاكید شده است.
آنها همچنین بر افزایش تولیدات كشاورزی برای مقابله با كمبود مواد غذایی در جهان تاكید كردند.
براساس گزارش سازمان خوار و بار و كشاورزی ملل متحد، افزایش تولیدات كشاورزی به میزان 60 درصد تا پایان سال 2050 میلادی با توجه به افزایش 20 درصدی جمعیت جهان و رسیدن به 9 میلیارد و 200 میلیون نفر ضروری است.
وزیران كشاورزی "جی هفت" در این بیانیه آورده اند: ما می‌ دانیم كه بخش كشاورزی در تضمین امنیت غذایی به ویژه در دوره ای كه شهرنشینی توسعه سریعی داشته و مزارع درحال از بین رفتن است، نقش مهمی دارد.
آنها همچنین برای مقابله با گسترش بیماری های دامی همچون آنفلوانزای مرغی و ایجاد چارچوب مشترك برای تبادل اطلاعات در این زمینه تاكید كردند.
پیری جمعیت كار در بخش كشاورزی نیز از دیگر مواردی است كه وزیران كشاورزی "جی هفت" در این بیانیه از آن به عنوان مشكلی اساسی در تامین نیازهای غذایی مردم جهان نام برده اند و خواستار جذب بیشتر جوانان و زنان در این بخش شده اند.
آنها همچنین توافق كردند كه پاییز آینده نشستی را به میزبانی «توكیو» و با حضور كشورهای درحال توسعه در خصوص جذب جوانان و زنان در بخش كشاورزی برگزار كنند.
در بخش پایانی این بیانیه، وزیران كشاورزی 'جی هفت' بر اهمیت افزایش سرمایه ‌گذاری در بخش كشاورزی و صنایع غذایی در كشورهای درحال توسعه و همچنین تقویت همكاری بین كشاورزان و تجار برای ایجاد ارزش افزوده محصولات كشاورزی و افزایش درآمد كشاورزان تاكید كردند.
دستاوردهای این نشست دو روزه در چهل و دومین نشست سران "جی هفت" كه ششم و هفتم خردادماه پیش رو در «ایسه شیما» ژاپن برگزارفت' به میزبانی هیروشیما می شود ؛ ارائه خواهد شد.
پیش از این نشست وزیران خارجه "جی هفت" به میزبانی هیروشیمای ژاپن برگزار شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: