کد خبر: ۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
رئيس فدراسيون جهاني پوشاک در خصوص اينکه بازار پوشاک ايران بازار ندارد گفت: در دنياي امروز طراحي مد حرف اول را در صنعت پوشاک مي‌زند.
رئيس فدراسيون جهاني پوشاک در گفت‌وگو با ايلنا در مورد کيفيت پوشاک ايراني اظهار داشت: من براي اولين بار به ايران سفر مي‌کنم و از نزديک شاهد توليدات پوشاک ايراني هستم. اما براي من اين پرسش پيش آمده که چرا با وجود کيفيت بالاي توليدات ايراني، اين محصولات فاقد بازار بين‌المللي هستند؟راهول مهتا ادامه داد: اين فدراسيون تمام تلاش خود را براي راهيابي ايران به بازارهاي بين‌المللي انجام خواهد داد و اميدوارم هم زمان ايراني‌ها نيز ضعف‌هاي خود را به خصوص در زمينه طراحي بر طرف کنند زيرا در دنياي امروز طراحي مد حرف اول را در صنعت پوشاک مي‌زند.وي افزود: طي سال‌هاي گذشته ايران به سبب شرايط تحريم رابطه محدودي با طراحان بين‌المللي داشته است و همين مسئله موجب ضعف شده است. اما اکنون توليدکنندگان و طراحان ايراني مي‌توانند با حضور در نمايشگاهاي طراحي بين‌المللي که در نقاط مختلف دنيا برگزار مي‌شود شرکت کنند. ضمن آنکه ما مي‌توانيم نقش پل ارتباطي ايران با فرانسه و ايتاليا که مهد طراحي هستند را ايفا کنيم.
مهتا در ادامه به مشکل جعل برندها اشاره کرد و گفت: ما با کشورهاي عضو اين فدراسيون صحبت‌هايي داشتيم و به آنها متذکر شديم که اگر مي‌خواهيد عضوي از جامعه جهاني باشيد بايد احترام مشتري و ساير رقبا را کسب کنيد و از آنها نيز انتظار داريم که متناسب با قوانين کشورهاي خود با اين پديده مبارزه کنند.رئيس فدراسيون جهاني پوشاک ادامه داد: توليدکننده به صرف چسباندن يک برچسب، برند نمي‌شود بلکه عمل کردن به تعهدات خود در قبال مشتري که همان کيفيت متناسب با قيمت کالاي خريداري شده است سبب مي‌شود که نام يک توليد کننده مطرح و تبديل به برند معروفي شود.

برچسب ها: ضعف ، پوشاک ، ايران
نام:
ایمیل:
* نظر: