کد خبر: ۳۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
رئيس اتاق اصناف ايران گفت: اتاق اصناف ايران به دنبال آن است که در تعامل با کشورهاي خارجي جايگاه فروشگاه‌هاي زنجيره اي را در کشور تقويت کند.
علي فاضلي در ديدار با يک هيات اقتصادي و بازرگاني از عمان با اشاره به اين که سه ميليون واحد صنفي با ۶ ميليون و ۵۰۰ هزار شغل و ۳۹۶ اتاق صنفي در مجموعه اتاق اصناف ايران جاي گرفته است، افزود: فروشگاه‌هاي زنجيره اي جايگاه ضعيفي در نظام اقتصادي ما دارند و ما در پي ارتقاي جايگاه فروشگاه‌هاي زنجيره اي در کشور هستيم.
رئيس اتاق اصناف ايران با تاکيد بر اينکه براي توسعه فعاليت فروشگاه‌هاي زنجيره اي مي‌توان برند مشترکي تعريف کرد و به توليد و صادرات محصولات پرداخت گفت: حدود صد در صد نظام توزيع در ايران در اختيار اصناف است، بنگاه‌هاي کوچک و متوسط نيازمند تعامل بيشتر با بنگاه‌هاي اقتصادي دنيا هستند و در اين ميان ترجيح ما بر توسعه روابط با کشورهاي دوست و همسايه است.
در ادامه اين نشست، محمدباقر مجتبائي مشاور عالي اقتصادي و برنامه ريزي اتاق اصناف ايران با اشاره به حجم ۴۰ ميليارد دلاري واردات ايران در سال قبل و حجم ۸۰ ميليارد دلاري تجارت غير نفتي ايران با دنيا، افزود: حجم توليد ناخالص داخلي( GDP) ايران ۴۰۰ ميليارد دلار و سهم بنگاه‌هاي متوسط و کوچک از آن ۱۷ درصد است.
وي افزود: بيش از ۴۰ درصد اشتغال در حوزه بنگاه‌هاي صنفي و بيش از ۹۰ درصد توزيع صنايع داخلي ايران از طريق اصناف انجام مي‌شود.
مشاور اقتصادي اتاق اصناف ايران با بيان اينکه ۷۰ درصد توزيع کالاهاي وارداتي از سوي اصناف انجام مي‌شود، تصريح کرد: اصناف ظرفيت فوق العاده اي براي توسعه روابط تجاري با کشورهاي
 دنيا دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: