کد خبر: ۳۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات با اشاره به آغاز چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو و ماشین‌آلات راهسازی و معدني، گفت : این نمایشگاه از چهارم تا هفتم خرداد ماه در ضلع جنوبی مصلای تهران برگزار می شود.
کاظمی در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به اينكه 70 ‌‌درصد غرفه های این نمایشگاه را توليدات داخلي را تشكيل مي‌دهد،اظهار داشت :  در این دوره از نمایشگاه کلیه قطعه‌سازان بي‌كيفيت از شركت در نمايشگاه منع شده‌اند.
وی با توجه به حضور تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات خودرو با نشان و برند داخلی و خارجی در این نمایشگاه تصریح کرد : فضای نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است. وی مهمترین دغدغه‌هاي فعالان حوزه خدمات و قطعات خودرو را شبكه توزيع سالم ذکر کرد و افزود : چهارمین نمايشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو فرصت مناسبي جهت ارتباط نزديك توليد كنندگان و  توزيع كنندگان قطعات يدكي و مصرف كنندگان اين قطعات است.
وی در ادامه علت عرضه برخی از تولیدات غیر استاندارد را وجود ماشين آلات فرسوده اعلام کرد و افزود : استفاده اغلب مشتریان  ایرانی از کالاهای خارجی و نبود حمایت های لازم از سوی دولت نیز از جمله دلایل عرضه تولیدات غیر استاندارد است.نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تاکید کرد : اتحاديه لوازم يدكي خودرو تلاش دارد تا با حذف فعالان بي‌كيفيت‌ در اين حوزه ، زمینه را برای فعاليت بهتر ساير فعالان فراهم نماید.
کاظمی با توجه به واردات قطعات بی کیفیت به کشور تصریح کرد : امروز جلوگیری از واردات قطعات بی‌کیفیت خودرو، نیازمند اراده ملی دارد چرا که اتحادیه لوازم یدکی به تنهایی و بودن حمایت دولت توان برخورد با ورود قطعات بی‌کیفیت که بعضا از چین نیز وارد می‌شود را ندارد.وی همچنین با اشاره به عدم تناسب حجم لوازم یدکی وارداتی با میزان تولید در کشور اظهار داشت : بازار لوازم یدکی در داخل کشور  نیازمند واردات تنها 10 درصد قطعات یدکی است در حالی که نزدیک به 30 تا 40 درصد لوازم یدکی  مشابه داخل از طریق واردات صورت می گیرد.
وی در ادامه به فرصت مورد نیاز جهت مقابله با عرضه کنندگان لوازم یدکی بی کیفیت پرداخت و تصریح کرد : در صورت حمایت و موافقت دولت ،اتحادیه لوازم یدکی از آمادگی لازم جهت مقابله و برخورد با عرضه کنندگان  لوازم یدکی بی کیفیت و حذف آنها از بازار را برخوردار است.

برچسب ها: جلوگیری ، رئیس ، اتحادیه
نام:
ایمیل:
* نظر: