کد خبر: ۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم مي‌گويد که بنا به همان مصلحتي که در انتخابات 92 کنار کشيد و در ادامه همان مسير، اين بار وظيفه اش در اين دوره حضور جدي به عنوان کانديداي رياست مجلس است.
 او معتقد است که به خاطر تعامل خوبي که هميشه با ارکان مختلف حاکميت داشته مي‌تواند در رياست مجلس نيز از اين تعامل به نفع مردم و نظام استفاده کند و در عين حال رقابت را همراه با رفاقت مي‌داند. عارف اين بار آمده است تا آخر بايستد.
محمد رضا عارف در گفت‌وگو با ايسنا درباره اين که رقابتش با لاريجاني براي رياست چقدر جدي خواهد بود يادآور شد: مبنا و اصل ما تفاهم و همدلي بوده که پاسخ اين سوال را هم در ليست اميد داديم. ما با اين نگاه آقاي لاريجاني را در قم سرليست خود کرديم چون احساسمان اين بود که وجود اشخاص ميانه مثل آقاي لاريجاني در مجلس ضروري است. خيلي هم بديهي بود وقتي آقاي لاريجاني انتخاب شود جزو کانديداهاي رياست مجلس باشد.وي خاطرنشان کرد: ما با يک نگاه درازمدت و راهبرد اصلي که جريان اميد داشت ايشان را در ليست اميد گذاشتيم. رقابت در فضاي رفاقت ايرادي ندارد و حرکت ايجاد مي‌کند چون نظام ما نظام تک حزبي نيست. مبناي ما اين است که بر اساس ارزش‌ها و آرمان‌هايي که به آن اعتقاد داريم در يک فضاي رقابتي جدي جلو برويم و تجربه انتخابات هم نشان داده هر وقت انتخابات رقابتي بوده ، جايگاه نظام ارتقاء پيدا کرده و همبستگي مردم بيشتر شده است.
منتخب تهران درباره اين که آيا امکان دارد براي جلوگيري از تنش از رياست مجلس منصرف شود تاکيد کرد: هر کسي که براي رياست انتخاب شود، تنشي ايجاد نخواهد شد. اينها پيش‌داوري‌هايي است که بر اساس تحليل‌هاي سطحي ارائه مي‌شود. عارف در پاسخ به اين که اگر به رياست مجلس نرسد اين اتفاق يک شکست براي اصلاح طلبان به حساب خواهد آمد و آيا توصيه اي براي کنار کشيدن از سوي بزرگان اصلاحات به او شده است يا خير اظهار کرد: در داخل نظام شکست معني ندارد. ما طبق وظيفه‌اي که داريم به ميدان مي‌آييم و حرف آخر را هم مردم و نهادهاي قانوني مي‌زنند. عارف درباره شايعاتي مبني بر حمايت دولت از رياست لاريجاني با وجود تکذيب‌هاي مکرر سخنگوي دولت تاکيد کرد: ما ائتلافي را با حاميان دولت داريم که به طور مشخص نمود خارجي آن حزب اعتدال و توسعه است و با آنها در يک ائتلاف و فراکسيون هستيم. وي اضافه کرد: اکثريت قريب به اتفاق ائتلاف اميد يک ميثاق‌نامه را امضا کردند و کساني که مي‌گويند امضا نکرده‌ايم اتفاقاً کساني هستند که ما به آنها احترام گذاشته‌ايم. چون شخصيت‌شان به گونه‌اي بود که فکر مي‌کرديم نيازي به‌امضاي ميثاق‌نامه ندارند.
عارف در پاسخ به اين سوال که چقدر احتمال مي‌دهد اتفاق شوراي شهر سال 92 باز هم براي اصلاح طلبان اين بار در مجلس تکرار شود يادآور شد: آن زمان ميثاق‌نامه نبود و تجربه‌اي که ما از شوراي شهر داشتيم اين ميثاق‌نامه رابه وجود آورد تا ديگر آن اتفاق تکرار نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر: