کد خبر: ۳۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
مسؤول بسيج اصناف کشور، از تدوين ۱۳ مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتي اصناف و بازار خبر داد و گفت: ۸ هزار اتحاديه‌اماده اجراي سياست‌‌هاي اقتصاد مقاومتي است.
حسن‌پور در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتي اصناف و بازاريان کشور که در سازمان امور مالياتي برگزار شد، با اشاره به اقدامات عملي تحقق اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: حمايت از توليد داخلي و توجه به حمايت از توليد ملي و توانمندي داخلي در مباحث واردات و آنچه در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي آمده است، ضروري بوده، بنابراين نگاه ويژه بايد براي تقويت صنايع متوسط و کوچک داشت.
وي تصريح کرد: شوراي هم‌فکري اصناف و بازاريان به دبيري سازمان بسيج اصناف و بازاريان کشور در راستاي تحقق سياست‌هاي ابلاغي، 10 الزام را در اين باره درنظر گرفته و با تشکيل جلسات متعدد، با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان امر در حوزه‌هاي مختلف اصناف و بازار با توجه به تحليل و بررسي برآوردها، تحليل شرايط موجود، تبيين مواضع و تعيين اولويت‌ها 13 برنامه را تدوين کرده است.
وي خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنيم هيچ کس به ما کمک نخواهد کرد، بنابراين وظيفه خود را در اين راستا با توجه به جنگ اقتصادي موجود انجام خواهيم داد.
مسئول بسيج اصناف کشور، اولين مصوبه اين کارگروه را تشکيل کارگروه‌هاي اقتصاد مقاومتي در همه شهرستان‌ها دانست و همچنين فرهنگ‌سازي و تبليغات، آموزش، استفاده از ظرفيت رسانه‌ها، اصلاح الگوي مصرف، شناسايي ظرفيت‌ها و نيازمندي‌ها، شناسايي واحدهاي توليدي صنفي، افتتاح حساب اقتصاد مقاومتي، بازاريابي داخلي، صادرات، ايجاد نشان تجاري، مطالبه‌گري و در نهايت تشويق اجراي برنامه‌ها است که البته اين مصوبات هرکدام بندهايي براي اجرايي شدن دارند.
حسن‌پور، دو لازمه اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را طبق فرمايشات رهبري، مديريت جهادي و عزم ملي دانست و افزود: بايد تلاش کنيم تا سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به نحو احسن در اصناف و بازار اجرايي شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: