کد خبر: ۳۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
اهدافتان را مشخص کنید
ز روزی که حسن روحانی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری توانست بر شش نامزد اصولگرا پیروز شود و محمدرضا عارف با کنار کشیدن از این انتخابات، به حمایت آشکار از حسن روحانی پرداخت، بسیاری از اصولگرایان همصدا و همدست به تخریب دولت پرداختند.

کورش شرفشاهی – از روزی که حسن روحانی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری توانست بر شش نامزد اصولگرا پیروز شود و محمدرضا عارف با کنار کشیدن از این انتخابات، به حمایت آشکار از حسن روحانی پرداخت، بسیاری از اصولگرایان همصدا و همدست به تخریب دولت پرداختند. اگرچه در ابتدا ژست متواضعانه گرفتند و به رییس دولت یازدهم تبریک گفتند، اما در ادامه انواع تخریبها و کارشکنی ها علیه دولت را به کار بردند. این مساله تا جایی کشیده شد که سخنگوی دولت اعلام کرد اتاق فکری علیه دولت تشکیل شده است. در این رابطه مشاور ارشد رئیس جمهور در خصوص اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر تشکیل اتاق فکرهایی علیه دولت گفت: تشکیل اتاق فکر موضوع تازه ای نیست بلکه بعد از شکستی که اصولگرایان از سال 92 خوردند بی وقفه برای دولت مشکل سازی می کنند. این اقدامات دلیلی ندارد جز اینکه همه این ورشکستگان، هم پیمانان دولت نهم و دهم بودند و افتضاح و ناهنجاری هایی که دولت نهم و دهم در اقتصاد ایران و در عرصه بین المللی به وجود آورد باعث مشکلات بسیاری در همه عرصه ها شد.

به گزارش انتخاب، اکبر ترکان افزود: کارنامه دولت قبل متعلق به احمدی نژاد نیست بلکه این کارنامه خیلی شریک دارد شرکای این کارنامه به شدت وحشت کردند؛ چون آنچه که به جامعه در مورد اینها گفته شده، خیلی با احتیاط بود، به دلیل اینکه از سیاه نمایی پرهیز شود، البته باید به تدریح بقیه مطالب را گفت. بنابراین وحشتی که این افراد گرفته اند به دلیل این است که همه این افراد دستشان توی یک کاسه است. فکر نکنید یک نفر مثل احمدی نژاد توانست این همه ضایعات برای کشور به بار بیاورد. اینها همه با هم هستند. بنابراین همه این اشخاص به دنبال این هستند که یک کاری کنند و نوعی دوباره برای خودشان ایجاد موقعیت کنند.

ترکان با تاکید بر اینکه اینها موفق نمی شوند گفت: مردم ایران خوب فهمیدند که ماجرا چیست. مردم ایران هیچ تردیدی ندارند آنچه که در برجام به دست آمد مطلوب و خواسته همه بود. هیچکس حاضر نیست به تحریم ها برگردد. هیچکس حاضر نیست شاهد این باشد که قدرت های مخالف جمهوری اسلامی بتوانند تمام نیروهای خودشان را علیه ایران به کار بگیرند و ما با تدابیر ناشیانه ای امکان ضربه زدن به جمهوری اسلامی را برایشان فراهم کنیم. این اتفاقی است که در آن دوره متاسفانه افتاد.

وی افزود: آنچه که مردم مشاهده کردند یک جریان بسیار آزار دهنده در اثر بی تدبیری بود که به آنها تحمیل شد و این تحریم های ناجوانمردانه بر سرشان فرو ریخت. ساختار تحریم ها و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل که علیه ما ابلاغ و اجرا شده بود در این دولت عملا لغو شد و از بین رفت و برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل کشوری که تحت فصل هفتم قرار گرفته بود از این موضوع به سلامت گذر کرد. این بزرگترین دستاوردی است که این دولت داشته و به نظر من حالا حالا ها ابعاد این شناخته شده نیست و باید هنوز گفته شود تا معلوم شود با چه بی تدبیری ما به چنین تله سختی گرفتار آمدیم و چگونه اینها را با سربلندی حقوق هسته ای کسب کردیم.

مشاور ارشد رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آقای روحانی ظرفیت شنیدن انتقاد را دارد و بارها گفته اند انتقادها را به ما بگویید افزود: ایشان آمادگی برای شنیدن نقدها و استفاده کردن از نقدهای خیرخواهانه را دارد. مفهوم واقعی نقد این است که از روی دلسوزی و خیرخواهی گفته شود و حتما هم مورد استفاده قرار می گیرد. آقای روحانی بر این باور است با شنیدن این نقدها بصورت عاقلانه و به دور از تشویش رسیدگی شود نه اینکه با داد و بیداد کردن.

وی با تاکید بر اینکه شعور مردم بالاتر از این است که به حاشیه سازیها بپردازند گفت: در انتخابات مجلس یک عده ای این همه پول خرج می کردند که افرادی را تحت الشعاع قرار دهند، ولی مردم به سمتی رفتند که تشخیص دادند. انتخابات فقط پول هزینه کردن نیست، در انتخابات باید دید آینده کشور به کدام سمت و سو است و طبق همان با مردم سخن بگویم که این اشتباه بزرگ را اصولگرایان همیشه مرتکب می شوند.

ترکان گفت: به همکاران آقای روحانی نقدهایی وارد است اما شخص آقای روحانی منزه از این است که بتوانند اشکالات اساسی به ایشان وارد کرد. مردم به شخص روحانی رای دادند، این دفعه هم باز به شخص ایشان رای می دهند به رغم اینکه احمدی نژاد یا هر کسی دیگری در رقابت با ایشان از هر ابزار یا هر حربه تبلیغاتی بخواهند استفاده کنند. من معتقد هستم دکتر روحانی یک فرصت برای کشور است. اگر کسی انتقادتش از روی تسویه حساب است ما نباید از این انتقادات به راحتی عبور کنیم و به موقع جواب آنها را خواهیم دادیم.

اتاق فکر، آیینه ای برای نشان دادن نقص

اما در همین رابطه یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی به دنبال این هستند که بهانه‌ای پیدا کنند و دولتی را که به طور نسبی در امور مختلف موفق بوده را زیر سوال ببرند و موفقیت‌های آن را به حاشیه ببرند و کاری کنند که با درست کردن پرونده علیه دولت کار برای تصمیم‌گیری توسط دلتمردان دشوار شود. مرتضی حاجی در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید براینکه نتیجه برخوردهای دولت باید در افکار عمومی انعکاس پیدا کند گفت: این حداقل کاری است که دولت باید انجام دهد. در این زمینه اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد. هر دولتی باید با این تخلفات برخورد کند البته کار دولت‌‌ همان چیزی است که اخیراً تصمیم‌گیری و دستور آن صادر شد الان افرادی که به آن‌ها دستور داده شده است باید کار را دنبال کنند.وی در مورد تشکیل اتاق فکر علیه دولت گفت: اگر آینه‌ای نقصی در چهره به من نشان داد باید به دنبال رفع نقص باشیم نه اینکه آینه را بشکنیم در رقابت‌های سیاسی هم رقبا برای آینده سیاسی خود ضعف‌ها را شناسایی می‌کنند نمی‌توان از آن‌ها خواست که کار ما را رصد نکنند گاهی برخی با هدف تخریب و دورغ‌پراکنی حرف‌هایی را به نادرست مطرح می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد کرد اتاق فکری که دروغ‌پراکنی کند بیخود تشکیل شده است و باید با آن برخورد کرد.

تشکیل اتاق فکر با مدیریت وزیر احمدی‌نژاد

اما جالب اینجاست که الیاس حضرتی گفت: یک اتاق فکر قوی، منسجم و منظم علیه دولت آقای روحانی تشکیل شده که یکی از وزرای سابق آنجا را مدیریت می‌کند و به دنبال این است که تمام مسائلی که در مورد دولت احمدی نژاد گفته می‌شود را مشابه سازی کند وبگوید که این دولت هم دزد است و اختلاس می‌کند و مشکلات اخلاقی و دروغگویی دارد. وی اضافه کرد: علی رغم وجود چنین مسائلی دولت باید خیلی با جدیت هیأتی تشکیل دهد و حقوق های افشا شده را بررسی کند. این توجیه هم پذیرفته نیست که دولت هم بگوید در گذشته این مسائل وجود داشته زیرا دولت این فرصت را داشته که در سه سال گذشته به این موضوع رسیدگی کند. بنابراین ما عذر دولت را نمی پذیریم و دولت باید برخورد جدی داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار