کد خبر: ۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
مصرف گاز در آبانماه رکورد زد؛
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم مصرف گاز کشور در ٢٤ ساعت گذشته با افزایش ١٠٠ میلیون متر مکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال به ٥٢٠ میلیون متر مکعب در روز رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: در ٢٤ ساعت گذشته، ٣٦٢ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی کشور مصرف شده و این در حالی است که در بازه زمانی نسبت به آبانماه سال گذشته 100 میلیون لیتر افزایش را نشان می دهد.

 وی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده، بیش از ٨٦ میلیون متر مکعب گاز به صنایع عمده و بیش از ٧٠ میلیون متر مکعب نیز به نیروگاههای کشور تحویل شده است.
 
دمای آبانماه ٩٣ مشابه دمای دی ماه ٩٢ است
 
به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، دمای هوای آبانماه امسال مشابه دمای دی ماه پارسال بوده و بر اساس پیش بینی های هواشناسی، دمای هوا تا چند روز آینده در استانهای شمال، شمال غرب و غرب کشور به زیر صفر می رسد.
 
مشترکان در مصرف گاز صرفه جویی کنند
 
بوجارزاده با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور تصریح کرد: مشترکان با صرفه جویی در مصرف گاز می توانند این شرکت را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.
 
به گفته وی، پوشیدن لباس مناسب و گرم در منزل، استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، استفاده از پرده های ضخیم و... ، از جمله فعالیتهایی است که باعث کاهش مصرف گاز در منازل می شود.
 
وی اظهار کرد: بسته نگاه داشتن اتاقهایی که از آن استفاده نمی شود نیز از افزایش مصرف گاز در منازل جلوگیری می کند.
 
وی تاکید کرد: مشترکان، بخاریهای گاز سوز را در حجم و بر اساس فضای مورد نیاز تهیه و استفاده کنند تا امکان کنترل دمای محیط بر اساس حجم بخاری فراهم شود.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری نیز گفت: شرکتهای دولتی بر اساس این بخشنامه مکلف شده اند تا دمای ادارات را در شرایط ١٨ تا ٢١ درجه (دمای رفاه) نگاه دارند.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس، سیستمهای گرمایشی ادارات یک ساعت پیش از آغاز کار روشن می شود و در روزهای تعطیل نیز به صورت کامل خاموش است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، مصرف ، رکورد
نام:
ایمیل:
* نظر: