کد خبر: ۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان از سفر یک هیات تجاری خارجی به بندرعباس خبر داد و گفت: فعال کردن بخش خصوصی در زمینه افزایش مراودات تجاری با کشورهای خارجی دراولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛خلیل قاسمی افزود: این هیات متشکل از 19 تاجر و بازرگان از کشورهای عراق، روسیه، افغانستان ، هندوستان و عمان وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شده اند.
 
وی گفت: اعضای این هیات به همراه تعدادی از تجار شهرهای کرکوک، اربیل و سلمانیه در پنج روز اقامت ضمن دیدار از مجتمع بندری شهید رجایی در غرب بندرعباس با تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران مناطق آزاد قشم،کیش و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان نیز جلساتی خواهند داشت.
 
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان از شرکت در جلسه کارگروه توسعه صادرات به ریاست استاندار، جلسه با تولید کنندگان برتر و نمونه محصولات کشاورزی و حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه خرما را ازدیگر برنامه های هیات مذکور در پنج روز اقامت در هرمزگان نام برد.
 
قاسمی هدف از سفر این هیات تجاری از کشورهای روسیه، عراق، هندوستان و عمان را به هرمزگان توسعه روابط تجاری در حوزه های ترانزیت، سرمایه گذاری خارجی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی این استان عنوان کرد.
 
هرمزگان در بخش کشاورزی با تولید سالانه دو میلیون و 400 هزارتن محصول باغی و زراعی(یک میلیون 500هزارتن محصول خارج از فصل) و 180 هزارتن انواع آبزی و نیز دارابودن بزرگ ترین مجتمع بندری کانتینری (رجایی باشش میلیون تی ای یو کانتینر) و مسافربری دریایی (شهید باهنر) و وجود سه منطقه آزاد تجاری و صنعتی قشم، کیش و جاسک به همراه هفت منطقه ویژه اقتصادی صنعتی و معدنی، نفتی و تجاری از ظرفیت های مناسبی برای توسعه همه جانبه فعالیت های تجاری و بازرگانی برخوردار است.
 
وجود راههای چهارگانه هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی و قرار گرفتن در کلیدر شمال جنوب ( بعنوان مهم ترین بندرتجاری)،وجود زیرساخت های لازم برای تولید 300 هزارتن شمش آلومینیوم و روی، 10میلیون تن فولاد، پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه 360 هزار بشکه ای میعانات گازی ستاره خلیج فارس و پالایشگاه گاز قشم و سرخون موجب شده تا این استان به عنوان یکی از قطب های پالایش مواد نفتی، واردات و صادرات انواع کالاو نیز ترانزیت مطرح باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت ، هرمزگان ، افزایش
نام:
ایمیل:
* نظر: