کد خبر: ۳۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
نشست گروه 20 در سايه برگزيت برگزارشد
ضربه وارد شده به اقتصاد جهاني پس از نتيجه همه پرسي انگلستان باعث شد تا برگزيت موضوع اصلي بحث در نشست وزراي دارايي کشورهاي گروه 20 باشد.
وزيران دارايي و سران بانک‌هاي مرکزي کشورهاي عضو گروه 20 در چين راهکارهاي مقابله با تاثيرات خروج انگليس از اتحاديه اروپا بر رشد اقتصادي جهان و راه‌هاي مقابله با چالش‌هاي ناشي از اين اقدام انگليس را بررسي مي‌کنند.وزيران دارايي و اقتصادي و سران بانک‌هاي مرکزي کشورهاي عضو گروه بيست نشست دو روزه خود را در چنگدو چين آغاز کردند. وزيران دارايي و سران بانک‌هاي مرکزي کشورهاي عضو گروه بيست از ديروز در نشستي دو روزه در چين راهکارهاي مقابله با تاثيرات خروج انگليس از اتحاديه اروپا بر رشد اقتصادي جهان و راه‌هاي مقابله با چالش‌هاي ناشي از اين اقدام انگليس را بررسي مي‌کنند. فيليپ‌هاموند وزير جديد دارايي انگليس نيز در سخناني گفت که کشورش در حال بررسي براي تجديد نظر در سياست‌هاي پولي و مالي است تا کمترين تاثير پذيري و تاثيرگذاري را بر خروج اين کشور از اتحاديه اروپا و بر اقتصاد جهان داشته باشد.
 به گزارش فايننشال تايمز، همچنين جک لو وزير خزانه داري آمريکا در اين اجلاس گفت راي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا منعکس کننده نگراني‌هاي خانوارهاي طبقه متوسط از عدم سود بردن ازجهاني سازي بود. آقاي لو همچنين درگفتگو با مقامات چيني هشدار داد که اين کشور نمي‌تواند همانند بحران مالي سال 2008-2009 به تنهايي اقتصاد جهان پس از برگزيت را نجات دهد. «لو جي وي» وزير دارايي چين در سخنان خود در آيين گشايش اين نشست تاکيد کرد که در شرايط فعلي سياست‌هاي مالي و پولي کمترين تاثيرات را بر حل رکود اقتصادي در دنيا دارد. وي پيش از اجلاس اعلام کرد که کشورش نمي‌تواند مسئوليت پذيريهاي مهم در اقتصاد جهان را تنها به دوش بکشد. صندوق بين المللي پول، اخيرا پيش بيني خود از رشد اقتصادي در سال جاري را به 3.1 درصد کاهش داد و همچنين رشد تخميني براي اقتصاد چين را 6.6 درصد پيش بيني کرد که باعث فشار بر اين کشور شده است. از ديگر نشانه‌هاي محدوديت در قابليت پکن در حمايت از اقتصاد جهاني ، ارزش واحد پولي اين کشور 2.8 درصد درمقابل دلار کاهش داشته است. مسئولان اقتصادي کشورهاي عضو گروه بيست در نشست چين همچنين اجراي اصلاحات عميق ساختاري را در داخل اين گروه بررسي مي‌کنند.در نشست مسئولان اقتصادي گروه 20 يکي از مسائلي که اين نشست را تحت تاثير قرار خواهد داد اظهارات و مواضع دونالد ترامپ نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا است. وي در ماه‌هاي اخير بر لزوم تشديد سياست‌هاي حمايتي آمريکا از محصولات و توليدکنندگان آمريکايي تاکيد کرده و اعلام کرده است دولت وي در صورت پيروزي در انتخابات بيش از هر مسئله اي به‌امريکا و مسائل آن توجه خواهد کرد. وي حتي تهديد کرده ممکن است برخي توافقات تجاري آمريکا با کشورهاي ديگر را ابطال کند. اين اظهارات نگراني‌هايي را در کشورهاي عضو گروه بيست ايجاد کرده است. وزيران دارايي و اقتصادي اين کشورها و روساي بانک‌هاي مرکزي آنها در نشست چين تلاش مي‌کنند راه‌هايي را براي توسعه و رشد پايدار بيابند. نشست وزيران دارايي و اقتصادي و سران بانک‌هاي مرکزي کشورهاي عضو گروه بيست در شهر « چنگدو» در جنوب غرب چين برگزار مي‌شود. ايالات متحده‌امريکا نيز بر کندي رشد اقتصادي تمرکز کرده و چين نسبت به نجات اقتصاد جهاني نگران است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار