کد خبر: ۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
رنو به منظور افزایش حضور در دومین بازار بزرگ خودروی آفریقا، نخستین کارخانه خودروسازی خود در الجزایر را افتتاح کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ عبدالملک سلال، نخست وزیر الجزایر افتتاح کارخانه رنو را محصول یک شراکت برد-برد عنوان کرد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که در مراسم افتتاح این کارخانه حاضر بود نیز راه اندازی این کارخانه را نشانه همکاری فرانسه و الجزایر توصیف کرد.

این کارخانه 25 هزار خودروی سمبول رنو را در سال برای بازار الجزایر تولید می‌کند و در ابتدا 126 نفر را به خدمت می‌گیرد که تعدادشان ممکن است به 350 نفر افزایش پیدا کند.

هدف این کارخانه که در شهر اوران واقع شده، احتمالا تولید 75 هزار دستگاه خودرو تا سال 2019 است.

خودروهای ارزان و حضور در بازارهای نوظهور به رنو کمک کرده است در برابر رکود شش ساله بازار خودروی اروپا که سال گذشته به پایان رسید، دوام بیاورد اما این شرکت اکنون با ضعیف شدن ارزش ارزها و تقاضا در بسیاری از بازارهای خارجی روبرو شده است.

در مقابل این خودروساز پتانسیل رشد بیشتری در الجزایر می‌بیند که 70 درصد خودروهای مورد استفاده در آن بیش از 10 سال دارند و نرخ مالکیت خودرو 100 دستگاه به ازای هر هزار نفر در مقایسه با 500 در اروپای غربی است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، راه اندازی این کارخانه با توجه به محدودیت سرمایه گذاری خارجی به 49 درصد در یک کسب و کار، کم سابقه محسوب می‌شود. اگرچه الجزایر حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی داشته اما این سرمایه گذاری عمدتا در بخش نفت و گاز بوده که اشتغالزایی اندکی در این کشور با 37 میلیون نفر جمعیت داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رنو ، الجزایر ، کارخانه
نام:
ایمیل:
* نظر: