کد خبر: ۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
مدیرعامل یک شرکت حمل ونقل بین المللی جاده ای گفت:برای ورود به حمل و نقل جاده ای بین المللی باید از تجهیزات به روز استفاده کنیم و ناوگان را توسعه دهیم.

به گزارش تجارت آنلاین،رجایی انارکی در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص مشکلی که برای کامیون‌های ایران در حمل و نقل به ترکیه اتفاق افتاده است به خبرنگار مهر گفت: مشکل را کشور ترکیه شروع کرد و خودش هم باید تمام کند . در حال حاضر کامیون‌های ایرانی به ازای هر 100 کیلومتر باید 500 یورو بپردازند و ایران هم همین شرایط را برای کامیون‌های ترکیه ای تعیین کرده که ادامه این وضعیت برای دو کشور مناسب نیست.

وی با بیان اینکه به طور حتم زیان‌های زیادی به شرکت های حمل و نقل دو کشور وارد می شود، بیان کرد: بیشترین زیان هم به شرکت‌های حمل و نقلی وارد می شود و شرکت ها هم باید این زیان را از کارخانجات تولیدی و یا صاحبان کالا جبران کند، بنابراین ضرر این موضوع دامن گیر همه می شود.

مدیرعامل شرکت حمل ونقل بین المللی خط صبا در خصوص برنامه دولت برای کاهش حمل و نقل جاده ای و استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: بخش ریلی استهلاک و هزینه کمتری دارد اما هزینه ساخت ریل بسیار بالا است و در تمامی مسیرها هم از ریل نمی توان استفاده کرد.

رجایی انارکی با اشاره به وضعیت حمل و نقل جاده ای در ایران و در مقایسه با حمل و نقل جاده ای در دیگر کشورها، بیان کرد: اگر بخواهیم شبکه حمل و نقل جاده ای را با شرکت‌های داخلی مقایسه کنیم، شاید نتوانیم نتیجه مطلوب را بگیریم اما اگر خودمان را با پیشتازان مقایسه کنیم، می بینیم که باید برای ورود به حمل و نقل جاده ای از تجهیزات روز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: زیان ، حمل و نقل ، ترکیه ، مرز
نام:
ایمیل:
* نظر: