کد خبر: ۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
پس از شکایت یک زن رومانیایی به دلیل رد درخواست دریافت مستمری بیکاری توسط دولت آلمان، دادگاه عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد این کشور می‌تواند در خواست پرداخت مستمری شهروندان اروپایی بیکار در این کشور را رد کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از دویچه وله؛ دادگاه عالی اتحادیه اروپا واقع در لوگزامبورگ اعلام کرده است آلمان می تواند درخواست پرداخت مستمری به مهاجران بیکار اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که دراین کشور ساکن هستند را رد کند.

این دادگاه با شکایت یک زن اهل کشور رومانی از مقامات آلمان تشکیل شده است. در خواست این زن که ساکن شهر لایپزیک آلمان است زمانی مطرح شد که مقامات محلی درخواست وی برای دریافت مزایای اجتماعی و مستمری بیکاری را رد کردند.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا به آلمان اجازه داد درخواست مهاجرین اهل کشورهای اتحادیه اروپا را که فقط با هدف دریافت مزایای بیمه بیکاری به این کشور مهاجرت کرده اند را رد کرده و به آنها مستمری و خدمات  رفاهی بیمه بیکاری ارائه ندهد.

به دلیل شرایط اقتصادی نسبتا خوب آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در حال حاضر بسیاری از اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف یافتن شغل و ارتقای سطح رفاه زندگی خود به این کشور مهاجرت کرده اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: آلمان ، بیکاری ، مهاجران
نام:
ایمیل:
* نظر: