کد خبر: ۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
روز دوشنبه صورت می‌گیرد؛
منابع رسمی اعلام کردند انجمن تجارت آزاد اروپا قرار است کنفرانسی در سطح وزرا، روز دوشنبه در ژنو برگزار کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شينهوا؛ منابع رسمي سوئيس اعلام کردند انجمن تجارت آزاد اروپا قرار است کنفرانسي در سطح وزرا به رياست يوهان اشنايدر امان، وزير اقتصاد سوئيس، روز دوشنبه در ژنو برگزار کند.

در اين نشست وزراي اقتصاد کشورهاي ايسلند، نروژ، ليختن اشتاين و سوئيس که از اعضاي انجمن تجارت آزاد اروپا هستند، درباره سياست تجارت آزاد کشورهاي خود در قبال کشورهاي ثالث که عضو اتحاديه اروپا نيستند بحث و تبادل نظر خواهند کرد و در عين حال روابط تجاري و اقتصادي خود را با اتحاديه اروپا مورد بررسي قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، محور مذاکرات وزراي شرکت‌کننده در اين کنفرانس امکان گسترش توافق تجارت آزاد با کشورهاي نوظهور واجد رشد اقتصادي بالا و همچنين توسعه و تعميق توافق‌نامه‌هاي موجود خواهد بود.  

با توجه به بي‌ثباتي کنوني در اقتصاد جهان و موانع موجود در مسير از سرگيري رشد اقتصادي منطقه يورو، تدابير موثر براي دستيابي بيشتر به بازارهاي صادرات از اهميت زيادي برخوردار است. 

در اين شرايط، وزراي کشورهاي عضو انجمن تجارت آزاد اروپا قصد دارند در نشست ژنو آغاز گفتگوهاي تجارت آزاد با گواتمالا را اعلام کنند.

از طرف ديگر وزراي اقتصاد کشورهاي عضو انجمن تجارت آزاد اروپا درباره وضعيت کنوني مذاکرات تجارت آزاد با هند، اندونزي،‌ مالزي و ويتنام و همچنين اقدامات لازم براي توسعه توافق‌نامه‌هاي تجارت آزاد موجود با ترکيه، کانادا و مکزيک تبادل نظر خواهند کرد.

 امکان انعقاد توافق‌نامه‌هاي تجارت آزاد با الجزاير، تايلند، اتحاديه گمرکي روسيه-بلاروس-قزاقستان نيز در نشست ژنو بررسي خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آزاد ، ژنو ، اروپا
نام:
ایمیل:
* نظر: