کد خبر: ۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:
سجادی گفت: درصدد افزایش نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و زمینه گرمایی و کاهش نیروگاه‌های فسیلی برای تولید برق هستیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛احمد سجادی نماینده سرخس،فریمان و احمدآباد در مجلس درخصوص راهکارهای کاهش مصرف برق از سوی مجلس اظهار داشت: اعضاء کمیسیون مواردی را جهت کاهش مصرف برق در کمیسیون انرژی مطرح کردند.

وی ادامه داد:در بحث کشاورزی تمهیداتی اعم از اعطاء پاداش به کشاورزان در صورت عدم استفاده از برق در ساعات پیک مصرف انجام شده است.

سجادی خاطرنشان کرد:از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق، تولید وسایل و تجهیزات برقی با مصرف پایین در کشور می‌باشد که از جمله عوامل مهم در کاهش مصرف برق در بخش خانگی است.
 
وی افزود: در بحث تولید برق، درصدد کاهش تولید برق توسط نیروگاه‌های نسلی و افزایش تولید توسط نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و زمین گرمایی هستیم.
 
سجادی درخصوص تولید برق از طریق بخش خانگی اظهار داشت: درصدد آن هستیم که با اعطاء صفحه‌های خورشیدی به بخش خانگی مردم بتوانند برق مورد نیاز خود را تولید و مازاد برق تولیدی خود را از آن‌ها خریداری کنیم.
 
وی افزود: طی یک طرح ابلاغی به ادارات، آن‌ها را مکلف خواهیم کرد که با نصب صفحه‌های خورشیدی در فضاهای ادارات، برق مورد نیاز ادارات را خود تولید کنند و اگر این طرح اجرا شود دیگر نیازی به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق نیست.
 
سجادی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای کاهش استفاده‌های غیرمجاز از برق در حاشیه شهر‌ها، برنامه‌ای به وزارت نیرو ابلاغ گردیده که حداقل با نصب کشور، مصرف برق آن‌ها کنترل و مشخص شده و از سوء استفاده از برق جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار