کد خبر: ۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
بیمه "ما" از جمله شرکت‌هایی است که در سالهای اخیر برخلاف دیگر شرکت‌های بیمه‌گری وابستگی خود به بیمه شخص ثالث را کم کرده‌است و توانست تنها 20 درصد از پورتفوی خود را به این رشته بیمه گری تخصیص دهد و بیش از 30 درصد از پورتفوی شرکت را بیمه عمر و زندگی تشکیل می دهد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از بانكداري ايراني -  بیمه "ما" از جمله شرکت‌هایی است که در سالهای اخیر برخلاف دیگر شرکت‌های بیمه‌گری وابستگی خود به بیمه شخص ثالث را کم کرده‌است و توانست تنها 20 درصد از پورتفوی خود را به این رشته بیمه گری تخصیص دهد و بیش از 30 درصد از پورتفوی شرکت را بیمه عمر و زندگی تشکیل می دهد. علاوه بر این شرکت بیمه ما از جمله شرکت هایی است که از سال  1393 حاکمیت شرکتی را عملیاتی کرده است . به همراه این ها باید گفت که تولید حق بیمه  شرکت بیمه " ما " در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل 80 درصد رشد داشته است و نسبت خسارت نیز کمتر از 32 درصد شده است که از میانگین صنعت بیمه در چهار ماهه اول که معادل 61 درصد به مراتب کمتر می باشد و مبین مدیریت ریسک مناسب و سبد مناسب محصولات  بیمه ای این شرکت است. 
برای بررسی دقیق‌تر وضعیت شرکت بیمه "ما” گفت وگویی با مدیر عامل بیمه "ما" انجام شده که در ادامه می خوانید:
رئیس کل بیمه گفته بود که برای احیای مجدد بیمه گری در ایران باید حاکمیت شرکتی را اجر کرد «بیمه ما» در این زمینه چه اقداماتی انجام داده و آیا هیات مدیره شرکت در خصوص حاکمیت شرکتی توجیه هستند؟ 
شرکت بیمه " ما "  در سال 1393دستور العمل راهبری شرکتی خود را توسط هیات مدیره تصویب نموده است و کمیته های آن شامل کمیته ریسک، حسابرسی و جبران خدمات در تصمیم گیری و هدایت شرکت در کنار مدیـر عامل و هیـات مدیره هستند. شـرکت بیمـه " ما " تنها شرکت بیمه گری است که دارای دستور العمل راهبری شرکتی می باشد.
2- طبق گزارش بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث همچنان نزدیک به 45 درصد از پرتفوی شرکت های بیمه گر است برای توسعه دیگر رشته های بیمه گری در مقابل شخص ثالث چه راهکاری در بیمه " ما " وجود دارد؟
اجباری بودن رشته بیمه ای شخص ثالث ،بازار بیمه را به سمتی هدایت نموده است که بخش عمده ای از پرتفوی بیمه ای آنها به اجبار از محل  این رشته بیمه ای که از ریسک بالایی برخوردار است تامین می شود ولی در شرکت بیمه " ما " وضعیت بدین گونه نیست، نوع سیاست گذاری فروش بیمه نامه در این شرکت به گونه ای است که سـهم فروش این رشته در سبد پرتفوی شرکت کمتـر از 20 درصد می باشد و تمرکز فروش در رشته های مسئولیت و مهندسی و بیمه های عمر و سرمایه گذاری است. البته جهت حفظ و تقویت شبکه نمایندگی،  فروش در این رشته اجتناب ناپذیر است ولی سیاست های شرکت بیمه " ما " به گونه ای است که همواره توازن عرضه محصولات بیمه ای متنوع در سبد فروش آن حفظ شده و مدیریت ریسک سرلوحه برنامه های عملیاتی خواهد بود. 
3-بیمه در سه ماهه ابتدای سال رشد 73 درصدی در حق بیمه تولید داشت و نسبت به آن 47 درصد خسارت پرداخت کرده با وجود دو برابری نسبت درآمد به خسارت اما برای کاهش خسارت و رشد درآمد از محل حق بیمه چه برنامه ای دارید؟
 البته رشد حق بیمه در سه ماهه اول سال 1394 بر اساس آمار بیمه مرکزی معادل 20 و در چهار ماهه اول معادل 32 درصد بوده، این درحالی است که شرکت بیمه " ما " در چهار ماهه اول سال نسبت به سال قبل 80 درصد رشد داشته است و نسبت خسارت نیز کمتر از 32 درصد است که از میانگین صنعت بیمه در چهار ماهه اول که معادل 61 درصد به مراتب کمتر می باشد و مبین مدیریت ریسک مناسب و سبد مناسب محصولات  بیمه ای این شرکت است. استراتژی این شرکت هر چند استراتژی تهاجمی و گسترش پرتفوی در چند سال آینده است، ولی همانطور که ملاحظه می فرمایید مدیریت ریسک و کنترل های دقیق فنی منجر به حفظ نسبت خسارت شرکت در حد بسیار منطقی شده است و از فروش بیمه حداکثر منافع بیمه ای  برای شرکت کسب گردیده . 
4- در خصوص تعداد مورد خسارت پرداختی است که بیمه مرکزی اعلام کرده در بخش تعداد پرداخت خسارت شرکت بیمه " ما"  7 درصد رشد منفی نسبت به سال قبل داشته است. سوال این است که این توفیق بزرگ بیمه " ما " چگونه بوجود آمد و آیا ادامه دار خواهد بود؟
کاهش تعداد خسارت های پرداختی نشان از مدیریت موثر همکاران محترم بنده در شرکت بیمه " ما " و پیروی از مدیریت ریسک مناسب و اصول بیمه گری است. در بازار کنونی صنعت بیمه که بازاری پررقابت است کنترل خسارت و ارائه نرخ های فنی مشکل است زیرا ابزار اصلی بازاریابی در بازار فعلی ارائه نرخ  های رقابتی است این امر در شرکت بیمه ما به نحوه بسیار مناسب در حال اجرا می باشد و استراتژی های تهیه شده و برنامه ریزی انجام شده به نحوی است که با استفاده از روش های نوین بازاریابی سهم شرکت افزایش و  به نحوی خسارت ها کنترل و مدیریت ریسک اعمال می گرددکه آمارهای ارائه شده نشانگر توفیق این شرکت در این مسیر است. 
5- یکی از کارهای جالب توجه و کم نظر بیمه مشارکت در پروژه های خاص است که مورد توجه بین المللی قرار گرفته است به عنوان نمونه حمایت از پلنگ ایرانی در ابتدا بفرمایید چگونه به این نتیجه مهم رسیدید که در این بخش ورود کنید و سوال بعدی اینکه آیا قصد دارید که در این حوزه بیشتر مشارکت کرده و در بخش های دیگر که مشکلاتی از این دست وجود دارد حضور پیدا کنید؟
کسب و کار امروز در دنیا به سمتی حرکت می نماید که با حفاظت از منافع همه ذینفعان شرایط بهترین را برای فضای کسب و کار و زندگی ایجاد نماید. شرکت های بزرگ دنیا به این نتیجه رسیده اند که ایجاد فضای مناسب و رعایت حقوق ذی نفعان درنهایت به بهبود فضای کسب و کار آن ها می انجامد. یکی از ذینفعان که می بایست مد نظر همگان و از جمله فعالان اقتصادی قرار گیرد، محیط زیست و حیات وحش است. شرکت ها با رویکرد رعایت مسئولیت اجتماعی کوشش می نماینـد بخشی از منـابع خود را برای رعایت حقـوق این ذینفعان ارزشمند یعنی محیط زیست و حیات وحش مصرف نمایند. شرکت بیمه " ما " در راستای پایبندی به مسئولیت اجتماعی خود و حفظ منافع مالی روستائیان کشور در سال گذشته با سازمان محیط زسیت به توافق رسید که به منظور حفظ گونه کم نظیر پلنگ ایرانی کمک نماید و بدون دریافت حق بیمه از سازمان محیط زیست بیمه نامه پلنگ ایرانی صادر گردید. 
در این قراردادکه نوعی بیمه نامه جدید در بازار است و حتی بیمه گران خارجی نیز این نوع بیمه نامه را تاکنون عرضه نکرده اند و می توان محصول را به عنوان یک محصول جدید بیمه ای به سراسر جهان معرفی نمود، به وسیله پوشش های آن خسارت های ایجاد شده از سوی پلنگ توسط شرکت بیمه جبران می گردد. این خسارت ها معمولاً به دام و احشام روستائیان است که پلنگ بعنوان طعمه به آن ها حمله می نماید.لذا، از یک طرف روستائیـان گرامی از ضرر ایجاد شده از سـوی پلنگ در امـان می مانند و از سوی دیگر، افـراد دیگر برای انتقـام جویی و حذف این گونه نایاب اقدام نمی نمایند. در این بیمه نامه درصورت فوت هر پلنگ مبلغی به عنوان خسارت به صندوق محیط زیست پرداخت می گردد تا در جهت حفظ این موجود کم نظیر در حیات وحش اقدام نماید. این بیمه نامه به هیچ عنوان یک بیمه نامه سودآور برای شرکت «بیمه ما» محسوب نمی¬گردد و صرفاً در جهت رعایت مسئولیت اجتماعی و کمک به محیط زیست و حیات وحش کشور و حمایت روستائیان عزیزمان صادر شده است. 
6. اغلب شرکت های بیمه گر توجه خود را معطوف به شهرستان ها و حتی روستا ها و انواع بیمه نامه ها کردند و سعی دارند همه نوع بیمه ها را صادرکنند تا بازارها را در اختیار داشته باشند بیمه " ما " برای این منظور آیا برنامه دارد تا بتواند در مناطق کار خود را توسعه دهد؟
شرکت بیمه " ما "، شرکتی جوان است که وارد پنجمین سال فعالیت خود شده است. با این حال، شرکت در تمام مراکز استان دارای شعبه و نمایندگی است و تصمیم دارد شبکه فروش و خدمات خود را به نحوی گسترش دهد که در تمام نقاط کشور هموطنان گرامی از خدمات و محصولات بیمه ای شرکت محـروم نباشند. نوع محصولات این شرکت و آموزش ارائه شده به شبکه فروش و نمایندگـی ها به گونه ای است که استراتژی های توسعه ای شرکت در کم ترین زمان ممکن محقق می شود و مطمئن باشید در آینـده نزدیک شرکت بیمـه " ما " یکی از فراگیرترین شرکت های بیمه در کشور و آنسوی مرزها خواهد بود. 
7.یکی از برگ برنده شرکت های بیمه گر در دنیا بیمه عمر و زندگی است که به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود شما با توجه زمزمه های کاهش نرخ سود بانکی به 12 درصد چه برنامه ای در این حوزه دارید؟ 
 همانطور که می دانید بخش عمده ای از پرتفو بیمه ای شرکت، یعنی بیش از 30% آن را رشته های عمر و سرمایه گذاری تشکیل می-دهد. استراتژی شرکت در مورد سرمایه گذاری بهینه منابع به گونه ای است که علاوه بر تامین سود تضمین شده این بیمه نامه هر ساله مبلغی به عنوان مشارکت در منافع به بیمه گذاران گرامی این رشته بیمه  ای پرداخت  می شود. و پرداخت سود های 27 درصدی در سال های 93 و 94 مبین تداوم این استراتژی شرکت در آینده است و مصمم هستیم بهترین سرمایه گذاری ها را با توجه به آئین نامه 60 بیمه مرکزی انجام دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: