کد خبر: ۳۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: اجرای طرح پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع قشلاقی استان تهران آغاز شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، پیمان شفیعی اظهارداشت: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی در حفظ منابع پایه (آب و خاک)، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام با هدف جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع قشلاقی استان تهران به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند و قشلاقی و به پایان رسیدن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، به تمامی دامداران و بهره برداران ذیحق مراتع اعلام می‌شود از ورود زود هنگام احشام، دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرای تمدید شده و یا مندرج در طرح‌های مرتعداری خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع استان تهران تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلف یا متخلفین طبق مقررات رفتار خواهد شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

شفیعی خاطر نشان کرد: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با چرای غیر مجاز دام و برخورد قانونی با متخلفین و همچنین آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار