کد خبر: ۴۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
پاسخ اژه‌ای به توئیت رییس جمهور
معاون اول قوه قضاییه گفت: تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه قضاییه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه قضاییه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و شما ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: از جمله مسائلی که موجب بازدارندگی می‌شود معرفی مجرم به جامعه است. کاری کرده‌ایم که دادگاه‌های ما علنی برگزار نمی‌شود. بیش از 1000 میلیارد تومان از اموال عمومی را برد و حالا می‌خواهیم دستگیرش کنیم می‌گویند «ج. م»؛ این دیگر چیست؟ مردم مسخره‌مان می‌کنند.
وی ادامه داد: من از قول رسانه‌ها شنیدم که رییس‌جمهور نوشته‌اند حساب‌های قوه قضاییه باید شفاف شود؛ لذا من اینجا به مردم و همه کسانی که دانسته این حرف را می زنند می گویم این حساب ها کاملا شفاف است و جمع کثیری از دولت مردان و نمایندگان مجلس طی بیست ساله گذشته در جریان موضوع هستند.
محسنی‌اژه‌ای گفت: تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه قضاییه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه قضاییه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و شما ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در این چند روز کسانی بازداشت شدند که ٦٠٠ میلیارد و ١٠٠٠ میلیارد بدهی داشتند، گفت: متاسفانه من نمی‌توانم اسم ببرم در حالی که باید به مردم معرفی شوند؛ چرا اینها را شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ چرا بدهی بانک‌ها به دولت و دولت به بانک مرکزی را شفاف اعلام نمی‌کنند.
محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اینها می‌خواهند قوه را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشت‌ ها برداریم؛ شما اگر ١٠٠٠ سارق معمولی را بگیرید صدای هیچ کسی در نمی‌آید ولی وقتی یک بدهکار ٦٠٠ یا ١٠٠٠ میلیاردی را می‌گیرید قضیه فرق می کند، این فشارها از داخل و خارج بیشتر خواهد شد و احتمالا تا انتخابات ادامه خواهد داشت. شما که گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج ها راه‌اندازی کنید؛ خب بکنید یا دیگری القا کرده حاضریم منابع اتنخاباتی مان را شفاف کنیم به شرط شفاف کردن دیگری؛ خب اگر راست می گویید چرا شرط می گذارید؟ آن وقت معلوم می شود پول‌ها از کجا آمده است.
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: الان از شما می پرسم برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است. قطعا بالاتر از ٢٠ میلیارد، خب شما بگویید این پول از کجا آمده است؟

نام:
ایمیل:
* نظر: